Ingezonden persbericht




Horecava: Zwanenberg Food Group zet in op innovatieve foodconcepten

Almelo, 8 januari 2010 - Zwanenberg Food Group zet in op innovaties voor out-of-home, horeca en catering. Voorbeelden daarvan zijn de lang houdbare spread Villmeau, nieuwe snacks van Taste Original en het topkwaliteit gesneden-vleeswarenassortiment.

In de komende maanden neemt Zwanenberg deel aan drie beurzen, te weten de Horecava in Amsterdam, de BBB beurs in Maastricht en de Tavola in Kortrijk (B). Deze beursdeelnames passen in de strategie van de onderneming om zich te richten op fijne vleeswaren, spreads, maaltijdaanvullingen, kookgemak en hapjes.

Van 11 tot 14 januari 2010 vindt in de RAI de vakbeurs Horecava plaats. Zwanenberg Food Group zal hier prominent aanwezig zijn. Een deel van hal 11 is ingericht als één groot en gezellig marktplein. Zwanenberg is daar (op standnummer 11.530 B8) te gast als een van de standhouders bij groothandel De Kweker.

Villmeau

Eén van de geheel nieuwe producten waarmee Zwanenberg zich profileert, is Villmeau. Wendy Pasop licht toe: 'Villmeau is de culinaire basis voor lunchgerechten, borrelhapjes en amuses. Het is een koelvers basisproduct dat vele toepassingsmogelijkheden biedt. Hiermee komen we tegemoet aan de wens van high-end cateraars die geen concessies willen doen aan smaak, creativiteit en originaliteit. Villmeau is vol van smaak en blijft na verwerking stabiel. Het product is zowel koud als warm te verwerken, bevat geen kunstmatige toevoegingen en kan worden ingevroren.'

Villmeau is verkrijgbaar in de basissmaken ham, kip en asperge. Andere smaken zijn op aanvraag verkrijgbaar. Het product wordt geleverd in handige spuitzakken van 500 gram.Villmeau is een van de eerste, volledig uitgerolde, concepten van Skunq, de innovatiefabriek van Zwanenberg, waar uitsluitend jonge mensen (twintigers) het voor het zeggen hebben. Zij ontwikkelen samen met klanten nieuwe voedingsconcepten. Daarbij maken zij gebruik van HPP, een nieuwe technologie. Skunq moet uiterlijk in 2011 bijdragen aan de winst van het moederbedrijf.

Gesneden vleeswaren

Het gesneden-vleeswarenassortiment van Zwanenberg in grootverpakking biedt topkwaliteit vleeswaren (250 en 500 gram). Stabiliteit, betrouwbaarheid en topkwaliteit maken Zwanenberg al vele jaren een gewaardeerde partner voor catering bij bedrijven, onderwijs-, zorg- en overheidsinstellingen: een vast aantal plakken per verpakking, een vast gewicht per verpakking, duidelijke aanduiding van allergenen en voedingswaarden. Innovatieve, slimme verpakkingen zoals de Gastronorm-topsealverpakking met sluitzegel, een verpakking met easy opening sluiten aan bij de wensen van de markt anno 2010.

Snacks van Taste Original

Met de producten van Taste Original kunnen cateraars optimaal inspelen op de Worldfood-trend. Het assortiment biedt heerlijke kipspiesjes, satés, cocktailsatés en borrelballetjes. Taste Original levert ook maaltijdcomponenten, zoals kip panggang-bites, die men eenvoudig in eigen creaties kan verwerken. Taste Original-producten worden geserveerd bij borrels, recepties en maaltijden. De spiesjes en balletjes worden ambachtelijk in Nederland gemaakt met het BRC-keurmerk. Na het garen (de meeste producten zijn gestoomd en dus mager) worden de hapjes met de grootste zorg verpakt. Daardoor kan Taste Original direct uit de verpakking voor koude buffetten worden gebruikt. Producten van Taste Original kunnen ook warm worden geserveerd. Verwarmen kan zowel met de stoomoven en de magnetron als in de pan, de wok of op de bakplaat. Lauwwarme toepassingen, bijvoorbeeld in salades en op broodjes zijn eveneens mogelijk.

Over de Horecava

De Horecava wordt algemeen beschouwd als het belangrijkste evenement voor de horeca in Nederland. Dit jaar zijn er op de beurs meer dan negentig evenementen. De vakbeurs biedt een overzicht van alle mogelijke innovatie en trends. Er zijn diverse wedstrijden, zoals de Horecava Innovation Award voor het beste innovatieve concept, de Gouden Koksmuts en het Lekkerste Broodje. De beurs biedt een heldere indeling met themapaviljoens zoals het Hygiëneplein, Bedrijfsautoplein en Proeven met Proost. De in totaal 550 exposanten bieden een compleet aanbod voor horeca-ondernemingen en cateraars.

Over Zwanenberg Food Group

Met 1.300 medewerkers en een omzet van ¤ 350 miljoen (2008) behoort Zwanenberg Food Group tot de leidende Europese producenten en exporteurs van vleeswaren en vleesconserven. Zwanenberg beschikt over eigen productielocaties in Nederland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Het concern verkoopt zijn producten onder diverse internationale merknamen, waaronder ZWAN (in een groot aantal exportlanden) en Kips' (in Nederland). Zwanenberg levert ook een aantal bekende private labels en heeft, naast in de retail, tevens een sterke positie opgebouwd in het out-of-homesegment (bedrijfs- en institutionele catering alsmede verkoop via horeca, pompstations etc.), onder andere met gesneden en voorverpakte vleeswaren en kaas. Zwanenberg exporteert vleesconserven naar meer dan honderd landen wereldwijd.

Noot voor redacties

Noot voor de redactie (