Onderzoek Bas Hoorn: De kracht van Apple en Google mag bekender worden


ARNHEM, 20100111 -- Bas Hoorn van het gelijknamige trainings- en adviesbureau heeft een kleinschalig onderzoek gehouden onder Apple gebruikers. Hoorn wilde het gebruik van time management tools in kaart brengen.

Het onderzoek leverde een aantal bijzondere uitkomsten op:

1. 50% van de vrouwelijke Apple gebruikers prefereert Googles Agenda boven MS Entourage, iCal, Outlook in PC modus of overige applicaties. Bij de mannen ligt dit percentage op 12%

2. Bij kleine organisaties gebruikt 25% van de Apple gebruikers Googles Agenda, 58% gebruikt iCal, 8% gebruikt MS Entourage

3. Van de Apple gebruikers binnen middelgrote organisaties gebruikt 67% Googles Agenda, 33% gebruikt MS Entourage

4. Apple gebruikers binnen grote organisaties en enterprises gebruiken iCal of als 'overig' geclassificeerde oplossingen. Google en MS Entourage zijn niet in gebruik

5. Uitwisselbaarheid vinden Apple gebruikers erg belangrijk. Apple gebruikers selecteren daar pakketten op maar zien soms Googles Agenda en Gmail over het hoofd

Bas Hoorn heeft het onderzoek uitgevoerd omdat het gelijknamige bureau organisaties middels training, coaching en implementaties helpt effectiever en efficiënter te werken. Volgens Hoorn zijn de oplossingen van Google (Agenda, Gmail), naast pakketten als Outlook en MS Entourage, volwaardig en bovendien uitermate geschikt ter ondersteuning van Het Nieuwe Werken. Doordat Googles Agenda en Gmail in de vorm van cloud computing worden aangeboden en het ook geschikt is voor Apple (OSX).





Ingezonden persbericht