Piet Paulusma kiest voor Peter Langhout vakantie

12/01/2010 07:00

Peter Langhout Reizen

Reisorganisatie groeit in 2009 waar anderen verkopen zien dalen

ALPHEN AAN DEN RIJN, 12 januari Vorig jaar ging weerman Piet Paulusma voor het eerst sinds lange tijd op vakantie, dit jaar wordt hij het boegbeeld van Peter Langhout Reizen in een campagne om de Nederlander aan een welverdiende vakantie te helpen. Terwijl andere reisorganisaties tijdens de economische crisis minder reizen verkopen, blijft Peter Langhout groeien en verdubbelde in 2009 zelfs het aantal verkochte autovakanties.

In 2010 zal de reisorganisatie tijdens de campagne 'de meest complete reis voor een eerlijke prijs' opnieuw inspelen op de behoeftes van de vakantieganger. Piet Paulusma is om twee redenen de ideale kandidaat om die boodschap in radiospotjes over te brengen. Aan de ene kant voorspelt hij het weer en dus horen mensen van hem of ze een dagje naar het strand kunnen of iets anders moeten verzinnen. Aan de andere kant is Piet iemand die 365 dagen per jaar werkt en zelden op vakantie gaat. Toen hij in oktober vorig jaar voor het eerst sinds jaren een week naar Turkije ging, was dit meteen landelijk nieuws. ,,Toen we dat hoorden vonden we het eigenlijk belachelijk dat hij zo weinig op vakantie kon," vertelt directeur Eugène Casteleijn van Peter Langhout. ,,Daarom zal Piet het komend jaar wat vaker op vakantie gaan. Iedereen verdient het om op vakantie te gaan. Dat is namelijk essentieel om uit te kunnen rusten en weer verder te kunnen gaan met je drukke leven."

Peter Langhout bewijst al sinds zijn bestaan dat vakanties niet duur hoeven te zijn. ,,Je hoeft niet meteen naar Thailand, maar voor heel weinig geld kun je wel een week in Europa weg. Soms is dat nog goedkoper dan een bungalowpark, waar nu veel Nederlanders voor kiezen," stelt Casteleijn. Tijdens de busreizen fungeren de chauffeurs van Peter Langhout ook als reisleiders die de vakantiegangers op de mooie en levensverrijkende bezienswaardigheden wijzen.

Uit de cijfers van ANVR en GFK Consumer Travelscan blijkt dat Peter Langhout in tegenstelling tot veel concurrenten een goed jaar 2009 achter de rug heeft. De Nederlandse vakantieganger boekte 7 procent minder zomervakanties en 2 procent minder autovakanties. Bij Peter Langhout verdubbelde het aantal autovakanties. Vooral Duitsland, Italië en attractieparken zoals Disneyland Parijs, Moviepark en Plopsaland zijn populair. Omdat 1 op de 3 Nederlanders de afgelopen zomer in eigen land bleef, heeft Peter Langhout Reizen zijn assortiment uitgebreid met vakantiehuisjes en diverse arrangementen in eigen land, compleet met ontbijt, diner en bijvoorbeeld fietshuur. Het aantal vliegvakanties daalde vorig jaar met 13 procent en het aantal boekingen naar verre bestemmingen met 21 procent, naar Amerika zelfs met 32 procent. Peter Langhout zag echter een lichte groei in reizen naar de VS en heeft daarom ook dat assortiment uitgebreid. Verder verwacht de organisatie dat de groei in singlereizen doorzet. Daarom biedt ze komende zomer singlereizen aan zonder de welbekende 1-persoonskamertoeslag. Volgens de reisorganisatie kan iedereen er voor een vakantie terecht en varieert het assortiment van een ijsbrekercruise naar Sint Petersburg tot een weekendje in eigen land.

De campagne met Piet Paulusma wordt ondersteund door de website www.opreismetpiet.nl, waarop mensen met de weerman als reisleider een virtuele vakantiereis maken en vragen moeten beantwoorden waarmee ze een echte reis kunnen winnen





http://www.peterlanghout.nl