Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

72 pagina's dikker
Cosmopolitan wordt Cosmo XL!

Hoofddorp, 12 januari 2010 - Cosmopolitan begint het jaar goed. De glossy van Sanoma Uitgevers krijgt er in 2010 maar liefst 72 pagina's bij. Elke maand. Juist investeren in mindere tijden, is het credo. Dikker worden als de markt krimpt. De eerste Cosmo XL ligt vanaf 14 januari in de winkel.

"Cosmo durft het aan juist nu te investeren en uit te breiden," zegt Sanne Visser, uitgever Glossy's bij Sanoma Uitgevers. "Het is een sterk A-merk, al 28 jaar en still going strong. De oplage laat een positieve ontwikkeling zien, nu 151.535, bij de glossy's is het een stabiele titel in de hoogste regionen. Maar juist in deze tijden van economische recessie en meer online tijdsbesteding is het goed te investeren in je printtitel. Zie ook de Australische Cosmo."

Groot themakatern
De nieuwe Cosmo XL krijgt er elke maand maar liefst 72 pagina's bij. De formule is vernieuwd, er komt een indrukwekkend themakatern van 40 pagina's en er zal nog meer en mooier aandacht worden besteed aan fashion.

Onderscheidend vermogen
Hoofdredacteur Claudia Straatmans: "Er is steeds meer behoefte aan originaliteit, aan creativiteit, aan onderscheidend vermogen. Met zo'n enorme uitbreiding kan Cosmo die onderscheidenheid extra verrassend laten zien. Nog veel meer value for money voor de lezer dus. En ook voor adverteerders is er veel meer mogelijk. Het wordt een heel bijzonder Cosmo-jaar!"

Sanoma Uitgevers weet wat er leeft

Sanoma Uitgevers is met bijna 80 publiekstijdschriften (met bijbehorende extensies en evenementen), circa 180 websites en 15 mobiele sites in bereik het grootste mediabedrijf in Nederland. Met alle print- en digitale media heeft het een bereik van circa 90% van de Nederlandse bevolking van 13 jaar en ouder (bron NOM-STIR). Sanoma weet wat er leeft. Bij lezers van tijdschriften en bezoekers van sites en evenementen. Wat doelgroepen weten, doen en laten. En die kennis deelt Sanoma graag met haar business partners om hun doelen te bereiken.

In 2008 haalden Sanoma Uitgevers en haar dochters Sanoma Digital (v/h ilse media) en Mood for Magazines een omzet van 515,7 miljoen euro.

Sanoma Uitgevers maakt deel uit van Sanoma Magazines, een divisie van de Sanoma Group, een Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl

Sanoma Uitgevers is ook te volgen op Twitter: twitter.com/SanomaNL

Noot voor redacties

Voor meer informatie, beeldmateriaal of een exemplaar van deze Cosmopolitan kunt u contact opnemen met (