Rosebag geeft Valentijn roos terug

15/01/2010 08:00

Brandminding BV i.o. Rosebag

ARNHEM - Dankzij een speciale in Nederland ontworpen cadeauverpakking kan de roos dit jaar weer uitgroeien tot het meest populaire cadeau voor Valentijnsdag. De vorig jaar geĂŻntroduceerde Rosebag maakt het mogelijk om een roos in luxe cadeauverpakking te schenken met thema's als 'speciaal voor jou', 'jij bent de liefste' of 'ik hou van jou' in alle talen.

,,Simpeler en romantischer kan het haast niet. Door de economische crisis gaat het bij cadeaus voor Valentijnsdag niet meer om de hoogte van het bedrag. Je kunt ook je liefde betuigen met een mooi verpakte roos," legt Lee-Roy Kool van Rosebag uit.

De Rosebag is inmiddels te koop in twaalf Europese landen en daarbuiten in Dubai, Libanon en Iran. Ook Rusland toont interesse en binnenkort maakt hij zijn entree in de Verenigde Staten. In Nederland zijn er 400 bloemenspeciaalzaken die hem officieel aanbieden, naast alle winkels die hem via de groothandel inkopen. ,,Toch kennen veel mensen in Nederland het nog niet. Daarom leent Valentijnsdag zich uitstekend om mensen er bekend mee te maken," legt Kool uit. Rosebag heeft voor de dag van de liefde speciale thema's laten maken en maakt het mogelijk om cadeaubonnen toe te voegen aan de verpakking.

Het bedrijf speelt met zijn gepatenteerde uitvinding in op de wereldwijde populariteit van de roos als geschenk, waarbij Nederland een belangrijke rol speelt. Jaarlijks exporteren we 3 miljard rozen. Daarvan wordt 65 procent cadeau gedaan als een enkele roos, weet Kool.

Valentijnsdag, jaarlijks gevierd op 14 februari, wordt ook in Nederland steeds populairder. Uit enqu(ee)tes en onderzoeken blijkt dat de helft van de mensen (48 procent) de dag met bloemen associeert. Was het vroeger vooral leuk om een geheime liefde te verrassen, nu doet nog 21 procent van de mensen dat en betuigt 70 procent van de mensen zijn liefde aan zijn of haar partner. Mensen van alle leeftijden schenken inmiddels aandacht aan Valentijnsdag. Van de mannen gaat 63 procent vooral op zoek naar cadeaus die ze niet zelf hoeven in te pakken.

Meer informatie: www.rosebag.nl

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl





http://www.rosebag.nl