Twenga ontvangt de «Red Herring 100 Global Award»

Twenga behoort tot de 100 veelbelovende bedrijven in toekomstige technologieën

LAGUNA NIGEL, California--(BUSINESS WIRE)-- 20100115 --

Twenga, de leidende shopping zoekmachine van de nieuwste generatie, heeft de prijs “Red Herring 100 Global Award” in ontvangst genomen. Deze award wordt jaarlijks aan de wereldtop 100 beste technologische privé bedrijven uitgereikt.

De redactie van Red Herring heeft zorgvuldig 1200 privé bedrijven geanalyseerd, die in de laatste drie jaren bij de regionale prijsuitreiking Red Herring 100 als winnaar of als finalist uit de bus zijn gekomen. De gekozen bedrijven uit Azië, Europa en Noord-Amerika zijn geselecteerd op basis van hun financiële prestaties en op criteria als kwaliteitsmanagement, strategie-uitvoering en investeringen op het gebied van R&D. Speciaal voor de “Red Herring 100 Global award” heeft de jury de globale strategie van de bedrijven geanalyseerd om zodoende de capaciteit tot internationalisatie te beoordelen.

“De keuze was ontzettend moeilijk dit jaar”, verklaart Alex Vieux, editor en Algemeen Directeur van Red Herring. “Ondanks de internationale financiële crisis, hebben talrijke uitstaande bedrijven hun indrukwekkende innovaties gepresenteerd en hieruit hebben we met veel moeite 100 winnaars moeten kiezen.”

In slechts drie jaar heeft Twenga zich gevestigd in 14 landen, waaronder onlangs de Verenigde Staten, Brazilië, Australië en India. De Twenga websites vertegenwoordigen meer dan 180 miljoen producten van meer dan 75.000 online handelaren en ontvangen maandelijks meer dan 25 miljoen bezoeken. Twenga biedt aan de internetgebruikers objectieve en neutrale zoekresultaten die voldoen aan de groeiende behoefte aan transparante prijsvergelijking.

De unieke technologie, die automatisch online handelaren indexeert, maakt het mogelijk voor Twenga tienmaal meer aanbiedingen aan te bieden dan concurrerende prijsvergelijkingsites. Hiermee kunnen de internetgebruikers erop vertrouwen dat op Twenga de beste prijzen te vinden zijn.

« Wij bedanken de juryleden van Red Herring voor hun internationale erkenning, die Twenga in de vorm van de “Global Award” heeft ontvangen. Van oorsprong is Twenga opgestart uit een internationale ambitie. Dankzij onze eigen, innovatieve technologie hebben wij deze ambitie gerealiseerd en is onze shopping zoekmachine in drie jaar tijd, en daarmee vier maal sneller dan de concurrentie, al actief in 14 landen uit vier continenten”, verklaart Bastien Duclaux, Algemeen Directeur en medeoprichter van Twenga. “Ons model biedt de internetgebruikers uitgebreide en doelgerichte productresultaten en biedt aan de online handelaren een interessante ROI op hun marketinginvesteringen.”

Over Red Herring

Red Herring is een internationaal mediabedrijf dat op wereldniveau de beste hightech innovatiebedrijven, risicokapitaal beheerders en besluitvormers van ondernemingen op verschillende forums samenbrengt. Hiertoe behoren het innovatie-tijdschrift, het online dagblad gericht op technologische ontwikkelingen en grote evenementen gericht op technologieleiders uit de hele wereld. Red Herring biedt een bevoorrechte toegang tot de economische wereld van innovatie, waarin de vooruitzichten op het gebied van opkomende technologieën die de economie leiden onderstreept worden. Voor meer informatie over Red Herring, raadpleeg de website www.redherring.com.

Over Twenga

Twenga.nl, de shopping zoekmachine van de nieuwste generatie, maakt het mogelijk aan miljoenen internetgebruikers wereldwijd de door hun gezochte producten tegen de laagste prijs te vinden, bij de webwinkel van hun keuze. Twenga is hiermee dan ook de omvangrijkste prijsvergelijker op het internet. De zoekresultaten worden objectief weergegeven en zijn onafhankelijk van iedere commerciële beperking.

Twenga is opgericht in 2006 door Bastien Duclaux en Cédric Anès. Twenga is actief in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Spanje, Italië, Polen, Brazilië, Rusland, de Verenigde Staten, Australië en India. Twenga biedt meer dan 180 miljoen productaanbiedingen van meer dan 75.000 webwinkels wereldwijd. In november 2009 bezochten meer dan 25 miljoen internetgebruikers de Twenga websites.

Meer informatie: www.twenga.nl

CONTACT:
Contacts presse
Nicolas FAGET
01 58 65 20 17
nfaget@hdlcom.com
of
Jérémy BELLAIS
01 58 65 00 70

jbellais@hdlcom.com