PayPal sluit samenwerking met Norfolkline

Consumenten kunnen online bestelde boottickets naar Groot Brittannië en Ierland betalen met PayPal zonder transactietoeslag

Amsterdam, 18 januari 2010 - PayPal, aanbieder van een methode voor online betalen, heeft een samenwerkingsovereenkomst gesloten met Norfolkline, een veerdienst actief op de Noordzee, het Kanaal en de Ierse zee.

Consumenten kunnen dankzij de samenwerking nu met PayPal betalen voor hun online bestelde tickets voor overtochten tussen Dover and Duinkerken, Schotland en België en de Ierse zee. Daarbij hoeft geen extra transactietoeslag betaald te worden, in tegenstelling tot andere betaalmethoden. Hierdoor wordt een ticket voor consumenten goedkoper.

Norfolkline verbetert met de samenwerking de online betalingsmethoden voor zijn klanten aanzienlijk en hoopt te profiteren van het hoge aantal consumenten dat in Europa beschikt over een PayPal-rekening.

Declan Walsh, eBusiness Manager bij Norfolkline:"Bij Norfolkline proberen we zo goed mogelijk te voldoen aan de behoeften van onze klanten. Met de toevoeging van PayPal als betaalmethode op onze boekingssite voldoen we aan de vraag van consumenten. We zijn ervan overtuigd dat de toevoeging van PayPal als betaalmethode op onze website niet alleen onze klantenservice zal verbeteren, maar ook extra omzet zal genereren. Dit geldt met name buiten Groot Brittannië waar de creditcard minder wordt gebruikt dan in Groot Brittannië."

Erik Diepering, Senior Sales Manager bij PayPal Benelux: "Norfolkline beschikt over een groot aantal veerdiensten in Europa met grote aantallen consumenten die via hen de oversteek maken naar Groot Brittannië en Ierland. Onze samenwerking met hen maakt het voor hun klanten eenvoudiger om snel en eenvoudig online tickets te bestellen."

Over PayPal
PayPal is specifiek ontwikkeld voor de consument en het internet en daardoor 's werelds meest gebruikte online betaalmethode. Met PayPal kunnen consumenten snel en veilig online betalen. In webshops, aan particuliere verkopers, maar ook onderling. De consumentenfocus komt tot uiting in de klantgerichtheid van PayPal: met de online betaalmethode is sneller en veiliger te betalen dan de meeste andere transactievormen. Sneller omdat door het ingeven van slechts een e-mailadres en wachtwoord een betaling kan worden gedaan. Veiliger omdat bank- en creditcardgegevens niet met andere partijen hoeven te worden gedeeld. Ook biedt PayPal een zeer krachtig fraudedetectiesysteem met het laagste fraudepercentage in de bedrijfstak. Door gebruik te maken van het internet is internationaal betalen heel eenvoudig. Daarnaast faciliteert het internet continue innovatie. Zo heeft PayPal hun betaalplatform opengesteld voor derden waardoor nieuwe verdienmodellen binnenkort live gaan voor mobiele toepassingen, televisie, gaming, sociale netwerken en consumentenelektronica. Bekijk deze video om te zien hoe PayPal de toekomst van online betalen verandert.

In Nederland heeft één op de vier online kopers een PayPal-rekening en kun je al bij 36 procent van de Nederlandse webshops met PayPal betalen. Het bedrijf is opgericht in 1998 en gevestigd in Californië. Sinds 2002 is PayPal een eBay-onderneming en heeft lokale vestigingen in 18 landen. PayPal Benelux is gevestigd in Amsterdam. Meer informatie is beschikbaar via www.PayPal.nl.

Over Norfolkline
Norfolkline was founded in 1961 as a logistics company in Holland and in 1969 entered into ro-ro shipping with one vessel. Norfolkline was acquired by the A.P. Moller - Maersk Group in 11985 and an expansion of the ferry activities was begun in 2000 with the opening of the Dover-Dunkerque route, entry into the Irish Sea in 2005 through acquisition of Norse Merchant and opening of a ro-ro route from Rotterdam to Killingholme in 2006.

Norfolkline's ferry activities comprise both passengers and freight within three main business areas: The Channel (Ro-pax), The North Sea (Ro-ro & ro-pax) and The Irish Sea (Ro-ro & ro-pax).Norfolkline operates a total of 18 vessels. Within the ferry activities, Norfolkline owns a port terminal in Vlaardingen (Rotterdam) and operates another four port terminals. The port terminals primarily service Norfolkline's route network.

Norfolkline's logistics activities comprise 28 offices in 11 countries. The three main business areas are: UK-Ireland, Nordic, Continent. For more information: http://www.norfolkline.nl



Ingezonden persbericht