Ingezonden persbericht

Nederlander 's winters alleen erop uit voor schaatsen met koek en zopie
Hollandse kost tijdens winterweken bij McDonald's

Amsterdam, 18 januari 2010 - Nederlanders blijken er iin de winter liever niet op uit te gaan, behalve voor schaatsen met koek en zopie en sleeën in de sneeuw. Dit blijkt uit onderzoek door No Ties in opdracht van McDonald's onder 1.000 Nederlanders. Daarom introduceert McDonald's morgen Hollandse winterkost in haar assortiment. Gedurende zes weken kan heel Nederland genieten van onder andere een broodje rookworst, stroopwafelijs, warme chocolademelk en Friese burgers.

Uit onderzoek blijkt dat Nederlanders in de winter het liefste thuis voor de buis blijven (43%) of een spelletje spelen (20%). Als we er wel op uit gaan, dan gaan we het liefste schaatsen met koek en zopie. De grootste ergernissen van de winter zijn de gladheid (43%) en dat het vroeg donker is (24%).

Met de Hollandse Winterweken speelt McDonald's in op de leuke kanten van de winter. Het oer-Hollandse wintergevoel komt de komende zes weken tot uiting in de tijdelijke uitbreiding van het assortiment met Hollandse producten, zoals de McRookworst (Unox), de McFlurry Stroopwafel en de Sneek, Franeker en Harlingen Burger. De Hollandse Winterweken lopen van 19 januari tot en met 1 maart 2010.

Naast deze tijdelijke uitbreiding van het assortiment maken de gasten van McDonald's kans om een winter te winnen in hun eigen straat via www.wineenwinter.nl. Twee dagen lang wordt de straat van de winnaar omgetoverd in een heus winters decor, compleet met een kunstijsbaan met koek en zopie.

Over McDonald's
McDonald's heeft in Nederland 221 restaurants die per week door ruim 3 miljoen gasten worden bezocht. Meer dan 15.500 medewerkers vormen de kern van de organisatie. Momenteel exploiteren 81 franchisenemers één of meer McDonald's restaurants in ons land. Een beperkt aantal vestigingen is eigendom van McDonald's Nederland B.V. Het eerste McDonald's restaurant opende zijn deuren in 1971 in Zaandam.