Persbericht

18 januari, 2010

Uitgeverij Houghton Mifflin Harcourt kiest voor Cognizant ~ Organisaties werken samen aan ontwikkeling van innovatieve toepassingen voor Digital Asset Management ~

Cognizant, (NASDAQ: CTSH), dienstverlener in IT-consultancy, technologie en business process outsourcing (BPO), is onlangs door Houghton Mifflin Harcourt, 's werelds grootste uitgeverij van educatief materiaal voor het basisonderwijs, gekozen als business technology services-partner. Tijdens het vijf jaar durende contract biedt Cognizant diverse IT-diensten om efficiencyverbeteringen op het gebied van de digitale publicatietechnologieën te realiseren. Dit ter ondersteuning van Houghton Mifflin Harcourt's constante uitbreiding van geprint materiaal naar digitale kanalen. Daarnaast zullen Cognizant en Houghton Mifflin Harcourt samen het HMH Digital Transformation Lab inrichten; een innovatiecentrum ter bevordering van onderzoek op het gebied van Digital Asset Management.

"We hebben voor Cognizant gekozen vanwege extensieve investeringen en specifieke ervaring die zij hebben in de uitgeverijbranche", zegt Barry O'Callaghan, CEO bij Houghton Mifflin Harcourt. "We zien deze samenwerking als een verlengstuk dat verder reikt dan de grenzen van traditionele technologiedienstverleners. Beide organisaties hebben als doel om te blijven innoveren op het gebied van uitgeverijtechnologie."

"We zijn zeer vereerd om partner te worden van zo'n gerenommeerde partij in de uitgeverijwereld", zegt Francisco D'Souza, president en CEO van Cognizant. "In een tijd waarin virtualisatie en digitalisering ingrijpende veranderingen teweegbrengen, gaan wij nauw samenwerken met Houghton Mifflin Harcourt om de volledige potentie van nieuwe technologieën waar te maken."

"We kijken er naar uit om Houghton Mifflin Harcourt te helpen bij het verhogen van de efficiëntie van hun bestaande systemen. Hiervoor zetten wij onze beste oplossingen op het gebied van applicatieontwikkeling en maintenance frameworks in", zegt Gajen Kandiah, senior vicepresident en hoofd Informatie, Media en Entertainment Practice bij Cognizant. "Met het toegewijde HMH Digital Transformation Lab blijven we samen innoveren om nieuwe concepten te ontwikkelen en te testen. Dit zal leiden tot veranderingen in de onderwijsmarkt en helpt HMH met het aanbieden van betere producten die meer waarde bieden voor hun klanten."