DSM


DSM innovatiepartner Nederlandse Olympische bobsleeërs

Koninklijke DSM N.V. maakt vandaag bekend sponsor te worden van de bobsleeërs van TeamNL dat Nederland zal vertegenwoordigen bij de Olympische Winterspelen in Vancouver in februari. Deze sponsoring is onderdeel van DSM's programma 'Innovation is our Sport(TM)' dat zich richt op de ontwikkeling van innovatieve producten op het gebied van voeding en materialen, voor en samen met topsporters. Zo is DSM al langer een belangrijke partner in het TopBob project, dat heeft geresulteerd in de nieuwe tweemansbob waarmee in het wereldbekercircuit al meteen zeer goede resultaten zijn behaald.


Team NL, met als boegbeeld Edwin van Calker, piloot van zowel de Nederlandse tweemans als viermansbob, heeft zich gekwalificeerd voor beide disciplines. Zaterdag 16 januari schreef Edwin samen met Sybren Jansma geschiedenis door op op de baan van St.Moritz (Zwitserland), een medaille te veroveren in een wereldbekerwedstrijd. Zij kwamen uit in de nieuwe, mede door DSM ontwikkelde bobslee, die begin dit jaar het daglicht zag.


'De samenwerking met Team NL past goed bij DSM. De bobsleeërs staan voor topprestaties, ambitie en teamwork. DSM ondersteunt hen met innovaties in materiaal op weg naar de Winterspelen', aldus Rob van Leen, Chief Innovation Officer van DSM. 'Ik ben trots op het resultaat dat Edwin van Calker en Sybren Jansma dit weekend tijdens de wereldbekerwedstrijden in St Moritz hebben neergezet in de gloednieuwe tweemansbob. Ik wens hen en de overige leden van TeamNL heel veel succes bij de Olympische Spelen.'


Edwin van Calker: 'In de top van het bobsleeën kunnen enkele honderdsten van seconden het verschil maken tussen het wel of niet behalen van een medaille. Het materiaal waarover je beschikt is dan van zeer groot belang. In dat opzicht ben ik heel blij met de steun van DSM. Ik ben ervan overtuigd dat onze samenwerking een versnelling gaat opleveren in het verder verbeteren van de prestaties van TeamNL'


In het project TopBob, werkt DSM samen met diverse andere partijen, waaronder Eurotech, Modesi en de technische universiteiten. Doel van het project is de kennisachterstand van Nederland ten opzichte van traditionele bobsleelanden in te lopen en aansluiting te vinden bij de wereldtop. Het project, opgezet door de Bob en Slee Bond Nederland (BSBN) en InnosportNL, werkt toe naar de Olympische Winterspelen van 2014 in Sotsji, maar ligt voor wat betreft de ontwikkeling van materialen, voor op schema.


Als Partner in Sport van NOC* NSF ondersteunt DSM het Nederlands Olympisch Team met nieuwe producten op het gebied van voeding en materialen om hiermee een bijdrage te leveren aan het behalen van topprestaties. In de aanloop naar de Olympische Spelen in Beijing 2008 ontwikkelde DSM onder meer een nieuwe boot in de 470-klasse, waarmee de zeilsters Marcelien de Koning en Lobke Berkhout een zilveren medaille behaalden.


DSM en Sport

In de sport gaat het om het leveren van topprestaties, dag in, dag uit, om passie, ambitie, de wil om de beste te zijn en jezelf continue te verbeteren en teamwork. Voor DSM vertegenwoordigt sport daarmee een aantal van de kernwaarden van het bedrijf. Innovatie is een van de belangrijkste speerpunten van de strategische koers van DSM gericht op Life Sciences en Materials Sciences. Hetzelfde geldt voor de sport: innovaties op het gebied van voeding en materialen kunnen net dat verschil maken tussen winnen en verliezen. DSM is sinds 2001 'Partner in Sport' van NOC*NSF en ondersteunt de topsport met innovaties: Innovation is our Sport(TM).

Voor meer informatie zie: sports.dsm.com


DSM - de Life Sciences en Materials Sciences-onderneming

Koninklijke DSM N.V. creëert innovatieve producten en diensten op het gebied van Life Sciences en Materials Sciences die bijdragen aan de kwaliteit van het leven. DSM's producten en diensten worden wereldwijd gebruikt in een breed scala van eindmarkten en toepassingen die het leven gezonder, duurzamer en aangenamer maken. Voorbeelden van eindmarkten zijn voedings- en gezondheidsproducten voor mens en dier, producten voor persoonlijke verzorging, geneesmiddelen, auto's, coatings en verf, elektrotechnische en elektronica-producten, producten voor persoonlijke bescherming en producten voor de bouw. DSM heeft een jaaromzet van bijna EUR 8.8 miljard en biedt werk aan zo'n 23.000 mensen wereldwijd. Het hoofdkantoor van DSM is gevestigd in Nederland en de onderneming heeft vestigingen op vijf continenten. DSM is genoteerd aan Euronext Amsterdam. Meer informatie over DSM is te vinden op www.dsm.com