Focwa
Imago FOCWA: deskundig, betrouwbaar en integer
PERSBERICHT, Sassenheim 18 januari 2009
Extern onderzoek onder FOCWA-leden
Uit een extern onderzoek onder een representatieve groep van
FOCWA-leden blijkt dat de aspecten deskundig, betrouwbaar en integer
het meest kenmerkend zijn voor de organisatie FOCWA. Er zijn 10
imago-aspecten uitgevraagd met behulp van een 4-puntschaal, waarbij 1
staat voor heel erg van toepassing. Deskundig werd door 90% van de
respondenten als heel erg van toepassing gekwalificeerd, betrouwbaar
door 87% en integer (evenals belangenbehartiger) door 77%.
Overige imago-kenmerken waren: sympathiek en collectief (beide 72%),
actief (71%), innovatief (67%) en individueel (46%). FOCWA is voor de
leden een organisatie die staat voor collectiviteit en minder
individueel gericht is.
De vraag naar het imago van FOCWA maakte deel uit van een telefonisch
onderzoek naar waardering en effect van het magazine Carrosserie. De
belangrijkste uitkomsten t.a.v. deze uitgave:
- Het bereik van Magazine Carrosserie is hoog en ook hoger dan
vergelijkbare magazines.
- De ontvangers zien Carrosserie als een vakblad en het blad wordt
goed gelezen. Tevens is Magazine Carrosserie vaak het enige vakblad
dat men leest. Het krijgt een gemiddeld hoge waardering van 7,3.
- Het bereik op titelniveau van Magazine Carrosserie is 98% (benchmark
B-t-B relatiemagazines: 69%)
- Bijna de helft van de ontvangers leest meer dan de helft van alle
artikelen (benchmark: 33%)
- 91% van de lezers stelt de ontvangst van Carrosserie zeer op prijs
(benchmark: 77%)
- Een opvallend hoog percentage, gemiddeld 76%, leest de advertenties
in het magazine.
Het telefonisch onderzoek is uitgevoerd door Mediatest.
0-0-0-0