Ingezonden persbericht


Persbericht
12 januari 2010
Gezonde werklust 2010: Iedereen een appel op het werk!

De Europese campagne 'Appel, vrucht van alle plezier' van GroentenFruit Bureau start in week 3 en 4 van 2010 met een krachtige reclamecampagne. Op ruim 200 stations in Nederland zullen bijna 1.200 billboards en posters te zien zijn. Opvallende promotieteams, bestaande uit sterke mannen en leuke, vlotte modellen, zullen werknemers oproepen dagelijks op het werk een appel of ander Werkfruit te nuttigen. Originele prijzen vallen te winnen onder de deelnemende werknemers die online hun werkgever om Werkfruit vragen.

Gezonde mediacampagne
In week 3 en 4 zal een grote mediacampagne met billboards en megaposters van start gaan met als doel meer gezonde werklust voor werknemers. De posters met verschillende afbeeldingen van de meest populaire soorten fruit (appel, peer, banaan en snacktomaat) pronken één of twee weken in de buurt van of op meer dan 200 stations in Nederland. De bezoekers van de druk bezochte stations hebben grote kans een poster of abri met een gezonde appel tegen het lijf te lopen.

Maak je sterk voor een appel op het werk
Op drie grote stations in Nederland, namelijk Utrecht CS (19 januari 2010), Amsterdam CS (21 januari 2010) en Den Haag CS (26 januari 2010) zal een promotieteam het (reizende) publiek kennis laten maken met Werkfruit. Sterke mannen zullen zich sterk maken voor een appel op het werk door letterlijk een paar leuke, vlotte modellen boven het hoofd te tillen. De teamleden delen in de ochtendspits op de treinstations lunchboxen gevuld met een flyer en een appel uit.

'Appellige' prijzen winnen
In de 20.000 uitgedeelde flyers staat beschreven hoe een werknemer zijn of haar werkgever kan vragen om een appel op het werk. Hiermee zijn verschillende prijzen te winnen waaronder gratis Werkfruit voor jou en de afdeling of een USB stick in de vorm van een appel, gevuld met de Beatles- collectie. Via de website www.vruchtvanalleplezier en www.werkfruit.nu kunnen werknemers op een speciaal ontwikkelde banner klikken om op de informatiepagina te komen van deze actie. Als de gegevens van de werknemer en werkgever ingevuld zijn, gaat een e-mailverzoek naar de werkgever om te starten met Werkfruit. Bovendien kan de werknemer via de ontvangen wincode kans maken op mooie prijzen.

2 ons groenten en 2 keer fruit
Werkfruit is onderdeel van de Europese appelpromotie 'De appel - Vrucht van alle plezier' die ondersteund wordt door de Europese Unie. Werkfruit draagt bij aan het bevorderen van de consumptie van 2 ons groenten + 2 keer fruit per persoon per dag.