Ingezonden persbericht


Avaya maakt roadmap voor zakelijke communicatie bekend

Integratie met voormalig Nortel Enterprise Solutions-portfolio versnelt uitvoering Avaya-visie op communicatie voor zakelijke effectiviteit

Nieuwegein, 19 januari 2010 - Avaya ontvouwt haar visie op de toekomst van zakelijke communicatie. Het bedrijf presenteert in dat verband de stappen die het neemt om de producten en diensten van het onlangs overgenomen Nortel Enterprise Solutions te integreren. Avaya zet zo een nieuwe standaard voor zakelijke communicatie.

De visie van Avaya is gebaseerd op 'open' standaarden, voor communicatie geschikte bedrijfssystemen en effectieve real-time geïntegreerde communicatie. Grote en kleine organisaties kunnen met behulp van Session Initiation Protocol (SIP) naadloos en in eigen tempo overstappen op nieuwe communicatiemogelijkheden en tegelijkertijd bestaande investeringen in communicatieapparatuur beschermen. De communicatiesystemen van Avaya stroomlijnen de bedrijfsprocessen door real-time communicatie te bieden op de plaatsen waar ze een concrete toegevoegde waarde bieden. Gebruikers werken effectiever doordat ze toegang hebben tot informatie die relevant is voor hun specifieke taak op dat moment.

"De geïntegreerde roadmap die we vandaag presenteren, ondersteunt ons commitment om klanten de geavanceerde communicatiemogelijkheden te bieden, die ze nodig hebben voor bedrijfsvoering en de groei van de onderneming", zegt Alan Baratz, Senior Vice-President en President Global Communications Solutions van Avaya. "Bij het ontwikkelen van het portfolio was voor ons het belangrijkste om onze klanten en partners de beste en meest kosteneffectieve systemen te bieden."

De nieuwe roadmap die Avaya vandaag introduceert, bouwt voort op het bestaande Avaya-portfolio, met daarin geïntegreerd functionaliteit uit de Nortel Enterprise Solutions. Belangrijke onderdelen van de roadmap zijn:

Unified Communications

Avaya Aura(TM) vormt de kern van het Unified Communications-portfolio (UC) van Avaya. Dit is een op SIP gebaseerd communicatieplatform dat complexe communicatienetwerken samenbrengt. Avaya Aura omvat bewezen mogelijkheden om infrastructuurkosten te verlagen en ondersteunt de eenvoudige inzet van gecentraliseerde samenwerking en customer service. De oplossing biedt een upgradepad voor alle bestaande spraak- en UC-klanten van Nortel. Vanuit de roadmap verhoogt Avaya de waarde van Avaya Aura door toevoeging van de Avaya (voorheen Nortel) Agile Communications Environment (ACE). ACE gebruikt een Service-Oriented Architecture en webservices om het snel ontwikkelen van communicatieapplicaties mogelijk te maken.

Contact Center

Avaya Aura(TM) vormt ook de kern van het Avaya-contactcenterportfolio. Hierdoor is het mogelijk om contactcenters te verplaatsen naar een op SIP gebaseerde Service-Oriented Architecture. Deze is in staat om verschillende vormen van communicatie gelijktijdig te ondersteunen. De nieuwe contactcenteroplossing is gebaseerd op een nieuw 'çollaborative' model voor het verbinden van klanten, agents en informatie. Organisaties kunnen hierdoor de groeiende vraag vanuit de customer service naar verdere integratie en lagere kosten vóór blijven. De geïntegreerde roadmap breidt het Avaya- en Nortel Enterprise Solutions-portfolio naadloos uit met functionaliteit voor agent-desktops, werkindeling, ervaringsbeheer en analysemogelijkheden voor middelgrote en grote contactcenters.

Klik hier voor meer informatie over Avaya Contact Center Communications.

Communicatietechnologie voor kleine en middelgrote bedrijven

Avaya IP Office, BCM, Norstar, PARTNER® en Integral 5 blijven leverbaar. Avaya heeft wel het voornemen om deze platforms samen te voegen met IP Office, de hybride IP-oplossing van Avaya. Avaya voegt daartoe functionaliteit, interfaces en toestellen van Nortel toe aan IP Office. Zo ontstaat een betere totaaloplossing die eerdere investeringen beschermt. Deze aanpak volgt de strategie die Avaya al eerder succesvol heeft toegepast met andere systemen binnen IP Office.

Avaya levert nu ook het Avaya Software Communication System. Dit is een op SIP gebaseerd product van Nortel Enterprise Solutions voor kleine en middelgrote klanten die hun Unified Communications vanuit hun datacenter willen beheren.

Klik hier voor meer informatie over Avaya SME Communications Solutions.

Dataproducten
Avaya heeft al eerder aangegeven dat het de bestaande roadmap van Nortel Enterprise Solutions voor wat betreft de dataproducten overneemt. Volgens Avaya vormen de technologie, klantportfolio en innovatieve product-roadmap een sterke waardepropositie voor wereldwijde klanten. Een belangrijk onderdeel van plug & play-communicatie is het onderliggende netwerk. Het nieuwe Avaya-dataportfolio biedt belangrijke voordelen op het gebied van 'Always On'-betrouwbaarheid, netwerkefficiëntie en schaalbaarheid om mee te groeien met klantbehoeften. Het Avaya-dataportfolio bestaat uit Ethernet-switches, routers, draadloze-communicatieoplossingen, Access Control en Unified Management.

Klik hier voor meer informatie over Avaya Data Networking.

Reacties van Avaya Channel Partners op de nieuwe roadmap.

###

Conference call over roadmap
Alan Baratz, Senior Vice President en President Global Communications Solutions, leidt een conference call over de roadmap. Journalisten en analisten kunnen op 19 januari 2010 om 17.00 uur inbellen op telefoonnummer +1706-902-3818, conferentiecode 50160600.

De conference call is vanaf 19 januari 2010 (18.00 uur) tot en met 2 februari 2010 te beluisteren via telefoonnummer +1706-645-9291, conferentiecode 50160600. Over Avaya
Avaya is wereldwijd marktleider in zakelijke-communicatiesystemen. Het bedrijf levert Unified Communications, contactcenteroplossingen en gerelateerde diensten direct en via zijn partnerkanaal aan vooraanstaande organisaties over de gehele wereld. Bedrijven van elke omvang vertrouwen op Avaya voor state-of-the-art communicatie die de efficiëntie, samenwerking, klantenservice en concurrentiekracht verbetert. Voor meer informatie: www.avaya.nl.