Ingezonden persbericht

ATCB en Canal Company verlengen samenwerking

"Bundeling van marketingbudgetten essentieel in 2010"

Ook in 2010 ondersteunt Canal Company als Diamant Partner de activiteiten van Amsterdam Toerisme & Congres Bureau (ATCB). Beide partijen ondertekenden vanmiddag aan boord van de Breitner voor het zesde opeenvolgende jaar een Diamant Partnership. Met het partnership participeert Canal Company structureel in de promotie- en marketingactiviteiten die ATCB in 2010 voor de Metropool Amsterdam realiseert.

Felix Guttmann, algemeen directeur van Canal Company: "Voor een succesvolle promotie van deze prachtstad is het essentieel, dat het bedrijfsleven de budgetten bundelt. En als we dat doen, mogen we van de overheid verwachten, dat die ook haar aandeel pakt. Juist in moeilijke tijden moeten we extra geld voor het stimuleren van bezoek aan Amsterdam uittrekken, en mogen we op marketing niet bezuinigen!"

Stefan Diender, algemeen directeur van ATCB: "De bijdrage van het bedrijfsleven aan de promotie en marketing van de Metropool Amsterdam is in 2010 belangrijker dan ooit. De bijdrage van het bedrijfsleven in zijn algemeenheid en van een Diamant Partner als Canal Company in het bijzonder, stelt ATCB in staat een groot aantal promotie- en marketinguitingen te realiseren. Daar profiteert de hele toeristische- en zakelijk branche in Amsterdam en de regio van."

Canal Company is sinds 2005 als Diamant partner bij ATCB aangesloten. Onderdelen uit het Diamant Partnership betreffen onder meer deelname in de I amsterdam Card, campagnes in het kader van themajaar Amsterdam Water Sensations 2010, en de I amsterdam MICExperience. Via deze diensten bereikt Canal Company de toeristische- en zakelijke bezoeker, touroperator, (inter)nationale pers, meetingplanner, congresorganisatoren en -deelnemers.

Bedrijfsprofiel Canal Company
Canal Company is een typisch Amsterdams bedrijf. In 1984 werd, onder de naam Canal Bike, de waterfietsen in de - toen nog stille - Amsterdamse grachten als nieuw toeristisch vermaak geĂŻntroduceerd. Na het succes van Canal Bike volgden in 1990, onder de naam Canal Bus, de lijndiensten per boot langs alle hoogtepunten van Amsterdam. In juni 2005 heeft Canal Company Holland International Rondvaart overgenomen en voegde daarmee ook de traditionele rondvaart toe aan haar activiteiten. In 2007 kwam de Canal Hopper erbij, volledig elektrisch varende sloepen. Bij Canal Company werken inmiddels zo'n 300 medewerkers en de directie wordt gevormd door oprichter Felix Guttmann, Peter Duwel en Arjan van der Meer.

Bedrijfsprofiel Amsterdam Toerisme & Congres Bureau
ATCB heeft als taak het toeristisch- en zakelijk bezoek aan Metropool Amsterdam te bevorderen. ATCB is op dit gebied de centrale organisatie voor Amsterdam en regio, die zich inzet voor de belangen van deze sector. Als kennis- en informatiecentrum voor toeristisch en zakelijk bezoek heeft ATCB een spilfunctie in de ontwikkeling hiervan. Daarnaast behoren tot de kerntaken het opstellen en uitvoeren van marketing- en promotieplannen, het stimuleren van innovatie en productontwikkeling en het bewaken van de kwaliteit van het toeristische product. Samen met het bedrijfsleven, culturele instellingen en overheid werkt ATCB aan het verhogen van de bestedingen door bezoekers in Amsterdam en regio, en het stimuleren van de werkgelegenheid.