Ingezonden persbericht


Persbericht

Trinicom T5 bij Conrad Electronic: gemak dient de klant

Wilp, 20 januari 2009 - Trinicom, marktleidend leverancier van geavanceerde softwareoplossingen voor het afhandelen van klantcontacten heeft met Conrad Electronic, Europa's grootste multi-channel aanbieder van elektronische producten, een nieuwe klant binnengehaald. Bij Conrad zelf is het klantenbestand de afgelopen jaren ook enorm toegenomen, met als gevolg een overschot aan klantvragen die steeds lastiger persoonlijk te beantwoorden waren. Met de T5 software van Trinicom kan dit probleem opgelost worden en zal Conrad haar klantgerichtheid optimaliseren. De bedoeling is dat Trinicom T5 binnen enkele maanden volledig is geïmplementeerd.

Conrad Electronic Benelux, gevestigd in Oldenzaal, is een dochter van Conrad Electronic SE Duitsland. Het assortiment bestaat uit ruim 100.000 verschillende artikelen en daarmee bedient Conrad meer dan 14 miljoen klanten in heel Europa en dit aantal groeit nog steeds. Erik Pol, Manager Operations & Sales B2B bij Conrad Electronic, geeft aan dat deze groei zeer positief is, maar dat het soms ook voor moeilijkheden zorgt: "De omvang van de organisatie is zo toegenomen dat er steeds meer telefoontjes en e-mails binnenkomen. Vanwege de grote drukte kunnen we deze klantcontacten niet meer consistent afhandelen - en dat terwijl het bij Conrad juist draait om de tevredenheid van de klant. Om die reden hebben wij ervoor gekozen Trinicom T5 te implementeren."

In eerste instantie gaat Conrad gebruik maken van T5 Web selfservice, waarbij de klant 24 uur per dag zelf antwoorden op de website kan vinden. Bovendien worden de T5 Call Management en T5 E-mail management modules ingezet, die voor toegankelijk, snel en effectief telefoon- en e-mailverkeer zorgen. Voor deze modules is gekozen omdat deze de belangrijkste communicatiekanalen dekken. Met de invoering van Trinicom T5 wil Conrad een afname van ongeveer 30 tot 40 procent van alle telefoongesprekken en e-mails realiseren. De bedoeling is om na deze ingebruikname ook andere modules toe te passen, namelijk T5 Hypersearch en T5 Live Chat.

De verwachting is dat door de reductie van het aantal telefoontjes en e-mails de werknemers meer tijd hebben om klantvragen via andere kanalen te beantwoorden, zoals bijvoorbeeld via live chat. Erik Pol geeft het grote voordeel hiervan aan: "Zo zijn onze werknemers niet steeds bezig met het beantwoorden van dezelfde veelvoorkomende vragen en worden klanten beter geholpen. Met als resultaat tevreden klanten én tevreden werknemers."

"De reden dat we voor Trinicom T5 hebben gekozen is dat we op zoek waren naar een totaalpakket - en dat is precies wat Trinicom biedt. Met deze software oplossing kunnen wij onze klanten helpen op de manier die overeenkomt met onze klantgerichte visie," beargumenteert Pol het gebruik van Trinicom T5. "De samenwerking met Trinicom verloopt soepel en wij zijn ervan overtuigd dat de ingebruikname van Trinicom T5 veel voordelen voor ons in petto heeft!"

Ook Wilco Rietberg, directeur van Trinicom, is tevreden over de samenwerking: "Conrad is een uiterst goede en interessante aanvulling op ons klantenbestand. Conrad wil met T5 haar klantgerichtheid optimaliseren en dat is precies wat Trinicom met deze oplossing voor ogen heeft. Dit project kan simpelweg alleen maar voordelen opleveren en ik ben er dan ook van overtuigd dat Conrad veel profijt van onze oplossing zal hebben!"

Trinicom, Lathmerweg 5, 7384 AD Wilp, Tel: 0571- 26 82 60 - E-mail: marketing@trinicom.nl, Website: www.trinicom.nl

Over Trinicom
Trinicom is een Nederlandse onderneming, gevestigd in Kasteel "De Lathmer" in Wilp, en specialist op het gebied van web selfservice, e-mail response management, live chat, call management en brief, fax en baliecontact. Trinicom richt zich primair op de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van haar kernproduct: Trinicom 5 (T5(TM)). Deze op internettechnologie gebaseerde standaardapplicatie is geheel in te richten op het klantcontactproces van een organisatie, en zorgt ervoor dat de belangrijkste klantcontacten snel en uniform kunnen worden afgehandeld vanuit één centrale T5 Web selfservice. Tevens adviseert Trinicom klanten bij het optimaal inrichten van een multi-channel contactcenter, waarbij de nadruk ligt op het verbeteren van de serviceverlening via internet, e-mail, live chat en telefoon en het verlagen van de servicekosten. Trinicom is de enige Nederlandse softwareproducent van geïntegreerde Customer Interaction Management software en mag toonaangevende organisaties in binnen- en buitenland tot zijn klantenkring rekenen, waaronder Agis Zorgverzekeringen, Albert Heijn, Albumprinter, Arke, Cendris, Cheaptickets.nl, De Kindertelefoon, Rabobank, Telfort, Univé, Universiteit Utrecht en Vrij Uit. Voor meer informatie zie: www.trinicom.nl.




Ingezonden persbericht