Ingezonden persbericht

iDiDiD ontwikkelt concertagenda voor Muziek Centrum Nederland

De online sociale evenementenagenda iDiDiD heeft een concertagenda ontwikkeld voor Muziek Centrum Nederland (MCN). Hiervoor is gebruik gemaakt van de door iDiDiD ontwikkelde techniek, waarbij gebruik wordt gemaakt van koppelingen tussen reeds bestaande en veel gebruikte online netwerken als Hyves, Facebook en Twitter. Daarmee is het een concertagenda geworden die naast informatief ook interactief is. De concertagenda is te bereiken op www.mcn.nl.

MCN wilde graag een eigentijdse en uitgebreide concertagenda en vond in iDiDiD de juiste partij om deze op te zetten. Arjen Davidse van MCN licht toe: "De nieuwe concertagenda is gekoppeld aan sociale netwerken als Hyves, Facebook en Twitter. Daarmee is de concertagenda niet puur een database van informatie, maar kunnen gebruikers onze concertagenda ook inzetten om op ieder gewenst profiel bij hun online vrienden kenbaar te maken welke evenementen ze leuk vinden en gaan bezoeken. Dat maakt het gelijk een stuk aantrekkelijker om er gebruik van te maken en daarnaast worden de evenementen op deze manier extra onder de aandacht gebracht, wat goed is voor de bij ons aangesloten podia."
Arjan Stroeve, CEO van iDiDiD: "De evenementen waaruit de concertagenda is opgebouwd zijn afkomstig van diverse bronnen, waaronder Club Judge, Lords of Metal, OnStage, de websites van verscheidene poppodia en van sociale netwerken als Last.fm, Facebook en Hyves." MCN is niet de enige partij waaraan iDiDiD haar diensten aanbiedt. Stroeve: ""Ook Radio 3FM zal binnenkort een dergelijke concertagenda online zetten en tal van andere grote partijen waarmee we reeds geruime tijd in gesprek zijn zullen op korte termijn volgen. De komende weken verwachten we meer informatie hierover naar buiten te kunnen brengen."

iDiDiD is een specialist op het gebied van promotie van evenementen met behulp van social media. Het bedrijf heeft diverse producten ontwikkeld die het mogelijk maken om sociale media te integreren in andere websites. Ook ontwikkelt iDiDiD speciaal voor evenementen op maat gemaakte microsites die voorzien zijn van social media tools. Een voorbeeld hiervan is de microsite die iDiDiD ontwikkelde in opdracht van VanVelzen (www.ididid.eu/vanvelzen). Via deze site werden in drie weken tijd maar liefst 188.000 mensen door een vriend op Hyves, Facebook of Twitter getipt over de clubtour van VanVelzen.