Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Amsterdam, 22 januari 2010

Trouw viert 20.000e editie met feestelijke krant

Op 18 februari 1943 verscheen de eerste editie van dagblad Trouw. Destijds onder de titel Oranje-Bode, als verzetskrant tijdens de Duitse bezetting. Zaterdag 23 januari verschijnt de 20.000e editie. Een mijlpaal waar Trouw uitgebreid bij stilstaat.

Allereerst krijgt de krant een speciale coverwrap, geheel in het teken van dit feestelijke moment, ontwikkeld door designersduo NiessendeVries. In katern De Verdieping wordt aan de hand van vier tijdvakken de geschiedenis van Trouw belicht. Door middel van een origineel afgedrukte pagina uit bijna 70 jaar Trouw-archief en interviews met betrokkenen, krijgt de lezer inzicht in de historie van het dagblad. Daarnaast worden de beste inzendingen van een schrijfwedstrijd onder lezers afgedrukt. Dagblad Trouw vroeg aan haar lezer onder woorden te brengen wat de krant voor hun betekent.

"We vieren hiermee de 20.000 edities die er zijn geweest, maar ook alle edities die nog gaan komen. Trouw heeft niet alleen een rijke historie, maar ook vandaag nog een groeiend aantal lezers, en een fantastische toekomst." zegt Willem Schoonen, hoofdredacteur van Trouw.

Trouw is het multimediale platform voor mensen met idealen. Met de speerpunten Onderwijs & Opvoeding (trouw.nl/onderwijs), Natuur en Milieu (trouw.nl/groen) en Levensbeschouwing (trouw.nl/rf) weet Trouw de betrokken burger aan zich te binden. Deze platforms weten op creatieve wijze bewuste consumenten te boeien en te enthousiasmeren. Voorbeelden hiervan zijn de Calvijnfactor (trouw.nl/calvijn), de Grote Opvoedtest (trouw.nl/opvoedtest) of de Relitest (trouw.nl/relitest).

Noot voor de redactie (

Ingezonden persbericht