Ingezonden persbericht


Intelligente data invoercontrole en data onderhoud via Software-as-a-Service van Olbico

Utrecht, 26 januari 2010 - Vanaf vandaag biedt Olbico, specialist op het gebied van datakwaliteit, de 'Global Data Quality Suite' aan als Software-as-a-Service (SAAS). Met deze oplossing is het mogelijk om het gehele proces van klantidentificatie en klantonderhoud buiten het eigen IT beheer uit te voeren. Olbico rolt haar 'on demand' strategie hiermee verder uit en speelt in op de wensen van de markt.

"Je ziet een verschuiving waarin databasegerelateerde oplossingen (CRM, ERP) in toenemende mate worden aangeboden als een Software-as-a-Service. Kijk naar de huidige leveranciers van CRM oplossingen zoals Salesforce.com en Microsoft Dynamics of de SAAS-ERP oplossingen voor het MKB. Het is een vlucht die je niet kunt tegenhouden en wat de huidige trend in de markt is geworden. Een belangrijke reden hiervoor is dat bedrijven te maken hebben met een krimping van de IT stafafdelingen en dat er meer tijd wordt ingeruimd voor strategische processen", aldus Wolfert van Duin, algemeen directeur Olbico.

De 'Global Data Quality Suite' is een datakwaliteitsproduct bestaande uit meerdere modules. De beschikbare modules worden ingezet voor intelligente invoercontrole, standaardisering van klantinvoer en bulk onderhoud/update. De software zorgt voor het ontdubbelen, matchen, schonen, actualiseren en centraliseren van relatiebestanden.

Samenwerking met specialistische informatieleveranciers De software heeft tevens koppelingen met Dun & Bradstreet (D&B) en Validatie Online van directe communicatie specialist Cendris om realtime de correcte en volledige adressen en verhuizingen van Nederland op te halen. Gebruikers kunnen door deze realtime koppelingen additionele informatie toevoegen aan de klantgegevens en direct beschikken over marketing- en financiële gegevens.

Met de huidige productontwikkeling fungeert Oblico nog beter als een 'one-stop-shop' voor de markt van de datakwaliteit. Met de 'Software as a Service' oplossing biedt zij haar klanten een aantal voordelen, zoals eenvoudige implementatie, geen lokaal beheer en platform - en applicatieonafhankelijk werken.

Over Olbico
Olbico levert software ter verbetering van de datakwaliteit van klantgegevens en heeft online koppelingen naar diverse informatieleveranciers. De software van Olbico wordt 'On demand' aangeboden of geleverd binnen eigen ICT omgevingen. Meer informatie over Olbico kunt u vinden op www.olbico.nl.

Over Cendris
Cendris is de specialist in directe communicatie. Ze adviseert en faciliteert organisaties bij het vinden, ontwikkelen, binden en terugwinnen van klanten en prospects met inzet van alle communicatiekanalen. De onderneming biedt een compleet portfolio aan specialistische oplossingen op het gebied van doelgroepadvies, data kwaliteit, marketing intelligence, event en trigger marketing en klant contact. Cendris is een onderdeel van TNT Post. Ze is zich bewust van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid en ondersteunt het World Food Programme van de Verenigde Naties. Meer informatie over Cendris kunt u vinden op <:http:/>www.cendris.com.

Over Dun & Bradstreet
D&B (Dun & Bradstreet) is marktleider als leverancier van wereldwijde zakelijke informatie. De dienstverlening van D&B is gebaseerd op de grootste B-to-B database in zijn soort ter wereld, met meer dan 160 miljoen bedrijven in meer dan 240 landen. D&B biedt haar klanten al meer dan 165 jaar tools en deskundig advies voor het nemen van betrouwbare krediet-, marketing- en aankoopbeslissingen. Meer informatie over D&B kunt u vinden op www.dnb.com/nl.