Ingezonden persbericht


Onderzoek StudentenWerk wijst uit:
Student twittert bijna niet

StudentenWerk, intermediair voor stages, bijbanen en afstudeeropdrachten, onderzocht via een online poll onder 1.907 studenten het gebruik van Twitter binnen deze doelgroep. Opvallend is dat 85% van de studenten zegt nooit te twitteren. Daarnaast geeft 8% aan dagelijks te posten op de microblog, 4% twittert wekelijks en 3% eens per maand.

Rogier Thewessen, mede-directeur van StudentenWerk, vindt dit een opvallende uitkomst. "Wij zijn zeer verbaasd over deze uitkomst en hadden een hoger Twitterpercentage verwacht. StudentenWerk communiceert voornamelijk digitaal met de studenten, we weten inmiddels dat ze dagelijks online zijn. Toch blijkt Twitter voor studenten weinig toegevoegde waarde te hebben", aldus Thewessen.

Over StudentenWerk
De drie eigenaren van StudentenWerk, Hugo de Koning (29), Bram Bosveld (28) en Rogier Thewessen (33) zijn in 1999 begonnen met het uitzenden van studenten. Ze waren één van de eerste organisaties waar men online kon solliciteren. Kandidaten schrijven zich online in, maken zelf een webprofiel aan en ondergaan vervolgens een uitvoerige telefonische screening. Een persoonlijk gesprek op het uitzendbureau is vervolgens de laatste stap op weg naar een bijbaan, stage of vakantiebaan. StudentenWerk heeft inmiddels 18 vestigingen in Nederland en de eerste stappen in de rest van Europa zijn gemaakt: het gaat nog steeds hard met de groei van het studentenuitzendbureau. StudentenWerk maakt onderdeel uit van The Kingfield Group B.V. Ook CareerNetwork, StudentJob en Peoples Media maken deel uit van deze holding. In 2009 sleepte StudentenWerk de High Growth Award in de wacht voor snelst groeiende Nederlandse onderneming.

www.studentenwerk.nl

Noot voor redacties

----------