Ingezonden persbericht



---





PERSBERICHT

25 JAAR CARLTON HOTEL COLLECTION
FEEST VOOR DE ZINTUIGEN

Utrecht, 11 januari 2010 - Listen! Look! Taste! Touch! Smell! De zintuigen zijn essentieel als het gaat om genieten, dat weet Carlton Hotel Collection als geen ander. En het blijkt een succesvol uitgangspunt: de Collection bestaat 25 jaar en is in die periode uitgegroeid tot een hotelgroep met tien hotels in Nederland, Groot-Brittannië en België. Deze mijlpaal wordt gevierd door een jaar lang alles uit de kast te halen om de zintuigen van de gasten te prikkelen en daarmee het genieten naar een nog hoger niveau te tillen. Bijzondere evenementen, een heerlijk jubileummenu, sprankelende presentjes en ook kleine details als sfeervolle geurkaarsjes en speciaal aangeklede kamers staan op het programma. Het feestelijk jaar gaat van start op 28 januari in het Carlton Beach in Scheveningen.

Jubileumjaar
De 25 jaar Carlton Hotel Collection begon in 1985 met de opening van het Carlton Beach in Scheveningen. Dit is dan ook de aangewezen locatie om de aftrap te geven voor het Carlton jubileumjaar vol festiviteiten. Managing Director Alfred Bree reist vanaf half januari af naar alle tien de hotels om samen met alle medewerkers en een lokale BN'er 25 ballonnen per hotel de lucht in te laten. Op 28 januari sluit Alfred Bree zijn tour in het Carlton Beach in Scheveningen af om daar samen met alle medewerkers van het hotel en wethouder Frits Huffnagel het laatste deel van de in totaal 250 megaballonnen op te laten stijgen. Deze ballonnen zijn voorzien van een voucher die de eerlijke vinder een weekend voor twee personen in één van de Carlton Hotels aanbiedt. Behalve het weggeven van heerlijke Carlton weekendjes, worden er door het hele jaar heen in alle hotels feestelijke evenementen georganiseerd. Van wijnproeverijen en kookworkshops tot beachparties en jazzmiddagen. Alle zintuigen komen aan bod!

Thuisgevoel
"Een boutique hotel in Glasgow en Amsterdam, een design hotel in Brussel, een beach hotel in Scheveningen. We bieden een grote diversiteit aan hotels, maar we hebben een gemene deler: het thuisgevoel. De passie voor de gast en het streven naar ultiem comfort zorgen ervoor dat wie in één van de tien hotels binnenstapt zich meteen kan ontspannen. Of het nu gaat om een leisure of een zakelijk bezoek, een romantisch weekendje weg of een meeting, onze hotelmedewerkers voelen feilloos aan wat de gast nodig heeft. En dat al 25 jaar! Nu we deze mijlpaal hebben bereikt doen we er graag nog een schepje bovenop. In alle hotels is het feest. Feest voor de medewerkers, feest voor de gasten, feest voor de zintuigen!" aldus Alfred Bree, Managing Director Carlton Hotel Collection.

Carlton 25 years celebrating the senses
Carlton Hotel Collection werd in 1985 opgericht als onderdeel van het Engelse Hotel Management International Ltd. Na 25 jaar bestaat de hotelgroep uit tien viersterrenhotels, waarvan zeven in Nederland, twee in Groot-Brittannië en één in België. Elk hotel wordt geëxploiteerd door een gedreven team onder leiding van de General Manager die het hotel beheert als ondernemer. De hotelgroep onderscheidt zich daardoor niet alleen vanwege de grote diversiteit aan hotels, maar ook door een persoonlijke, warme en gastvrije sfeer. Carlton Hotel Collection streeft naar het verder versterken van haar positie in de hotelbranche door voortdurend te investeren in de kwaliteit en innovatie van huidige en toekomstige hotels. In 2010 zal Carlton op diverse locaties festiviteiten organiseren die aansluiten bij de warmte en gastvrijheid die de hotels uitstralen. Kookdemonstraties, proeverijen, een wine & food fair, jazzmiddagen in huiskamersetting, een daverende beachparty bij ons hotel in Scheveningen... Voor meer informatie zie www.carlton.nl