Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Het grootste online reclamebureau van Nederland keert ruim ¤100.000 uit aan ontwerpers.

OLDENZAAL - In het nog maar prille bestaan van Ontwerpen-voor-geld.nl heeft het grootste online reclamebureau van Nederland al ruim ¤100.000 uitgekeerd aan de ontwerpers op de site. Er zijn inmiddels meer dan 2000 ontwerpers aangemeld en dagelijks komen er tientallen nieuwe bij.

'Iedere dag komen er nieuwe wedstrijden online, maandelijks meer dan honderd. In totaal hebben inmiddels bijna duizend bedrijven al een wedstrijd uitgeschreven op Ontwerpen-voor-geld.nl. Op dit moment is er zo'n ¤15.000 te verdienen met openstaande wedstrijden. De site Ontwerpen-voor-geld.nl heeft sinds kort een nieuw uiterlijk en kent interessante nieuwe features zoals de wall of fame.

Het concept van Ontwerpen-voor-geld.nl is simpel. Een bedrijf zoekt een ontwerp voor bijvoorbeeld een website, folder, briefpapier, visitekaartjes, logo, huisstijl of advertentie. Het bedrijf plaatst een wedstrijd op de site waarin ze designers uitnodigen om een ontwerp te maken. Designers plaatsen hun ontwerp op de site en het bedrijf kiest na maximaal een maand een winnaar. De bedrijven kiezen zelf hoeveel geld ze willen uitgeven aan een ontwerp. Bedrijven kunnen ook met de ontwerpers discussiëren over de ontwerpen.

De unieke formule heeft veel voordelen. 'Voor kleinere bedrijven is het inschakelen van een reclamebureau vaak te duur. Nu kunnen ze zelf bepalen hoeveel een ontwerp gaat kosten. Daarnaast is het voor ontwerpers een echte uitdaging. Wie het mooiste ontwerp maakt, krijgt de beloning. Hun creativiteit wordt dus tot het uiterste gestimuleerd. Bijkomend voordeel: bedrijven kunnen kiezen uit meerdere designs.'

Opwaarderen.nl heeft een wedstrijd geplaatst waarin wordt gevraagd een korte commercial voor hen te maken. Deze commercial zal een maand lang op acht schermen op het centraal station van Utrecht(waar maandelijks 1,2 miljoen mensen langslopen!) te zien zijn. De ontwerper van de winnende inzending ontvangt niet alleen ¤500; maar mag ook zich zelf in de commercial van Opwaarderen.nl promoten! Door deze co-promotie profiteert de ontwerper niet alleen financieel, maar werft hij/zij ook naamsbekendheid.



Ingezonden persbericht