Gemeente Enkhuizen

Vernummering huisnummers

Als gevolg van de invoering van de wet Basisadministratie Adressen en Gebouwen wordt op beperkte schaal de adressering van panden gewijzigd. De personen en bedrijven die het betreft ontvangen deze week een brief van de gemeente. Heeft u nog vragen? Klik op de link meest gestelde vragen.

En registratie
Vergunningen verlenen, huursubsidie toekennen en criminelen opsporen. Om haar werk goed te kunnen doen, heeft de overheid veel gegevens nodig. Registraties van bijvoorbeeld persoonsgegevens, namen en adressen van bedrijven en eigenaren van percelen zijn essentieel voor een goede dienstverlening, maar ook van belang voor openbare orde en veiligheid, bestrijding van fraude en voorbereiding van nieuw beleid. De nieuwe wet BAG verplicht elke gemeente in Nederland vanaf 1 juli 2009 om in n centrale registratie alle adressen en gebouwen in de gemeente bij te houden.
Alle overheidsorganisaties zijn straks verplicht gebruik te maken van deze centrale registraties. Inwoners en bedrijven hoeven straks hun gegevens nog maar n keer door te geven. Daarna is deze informatie voor alle overheidsinstanties beschikbaar. Waarom zou u als burger of bedrijf in contacten met de overheid steeds opnieuw al uw gegevens moeten geven?

Huisnummer 3-01 wordt 3a
Het gevolg van de invoering van de BAG is dat er op beperkte schaal adressen gewijzigd worden. Overigens licht de gemeente zelf een aantal belangrijke instanties in. Een nummeraanduiding bestaat voortaan uit een huisnummer, eventueel gevolgd door een volgletter en een toevoeging.