Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Amersfoort, 29-01-2010

ChristenUnie is een familiemerk
10 jaar ChristenUnie: introductie nieuwe huisstijl

,,Bij de ChristenUnie horen, zegt iets over je identiteit", stelt Shahied Badoella, directeur Communicatie ChristenUnie. ,,Onze voorgangers van weleer waren geloofwaardig, integer, verantwoordelijk, energiek en authentiek. De ChristenUnie is dat ook. Daar is in al die jaren niets aan veranderd. De ChristenUnie laat zich herkennen aan een aantal basiswaarden, zoals betrouwbaar, betrokken, persoonlijk, actief, inspirerend en eigentijds. We zijn trots op waar we vandaan komen en gaan vol vertrouwen de toekomst in. Ook als het gaat om 'het jasje' van de partij, de huisstijl."

Vanaf 1 januari 2010 voert de ChristenUnie een nieuw logo. Een beeldmerk dat goed aansluit bij stabiel, betrokken ChristenUnie. Met de keuze voor een nieuwe huisstijl is afscheid genomen van het oude logo dat 10 jaar dienst heeft gedaan. Het jubileumjaar vormt de aanleiding om de merkenidentiteit van de ChristenUnie een nieuwe impuls te geven.

'Handjes'
In het proces van huisstijlvernieuwing is afscheid genomen van de 'handjes', die 10 jaar lang het beeldmerk hebben gevormd. Gekozen is voor een jubileum-icoon dat een jaar zal bestaan. Vanaf 2011 wordt het ChristenUnie-logo zonder 10-jaar icoon gebruikt. Voor media is het dit jaar al mogelijk om het ChristenUnie-logo zonder 10-jaar icoon te gebruiken.

Woordmerk
De nieuwe huisstijl verschilt wezenlijk van de vorige. De focus ligt nu met name op het woordmerk ChristenUnie. Voor dit woordmerk is een unieke ChristenUnie-letter ontwikkeld. Een letter die aansluit bij de basiswaarden van de partij en wordt gekenmerkt door symmetrie, rondingen, eenvoud en tijdloosheid. Gekozen is voor eigentijdse kleuren, namelijk helder fris cyaan en herkenbaar donkerblauw.

Logo beschikbaar
In de bijlage van dit bericht is het nieuwe logo (zonder 10-jaar icoon) te vinden. Via www.christenunie.nl/huisstijl vindt u meer informatie over de huisstijl, zoals kleurcodes en het jubileumlogo. We zouden het zeer op prijs stellen wanneer u deze informatie zo mogelijk doorgeleidt naar uw beeldredactie, zodat bij berichtgeving over de ChristenUnie niet meer het oude partijlogo gebruikt wordt.


---




Ingezonden persbericht