Ingezonden persbericht


persbericht

Toshiba TEC geselecteerd door marktleider Intratuin voor totale onderhoud retail hardware Amersfoort, 12 februari 2010 - Toshiba TEC, wereldwijd toonaangevend leverancier van automatiseringsoplossingen voor retail en industrie, is door Intratuin Nederland geselecteerd om het onderhoud te verzorgen in alle 54 vestigingen in Nederland. Dit betekent dat Toshiba TEC vanaf 1 januari 2010 verantwoordelijk is voor het preventieve onderhoud, reparaties en het verhelpen van storingen in de retail hardware, waaronder chip -en pinapparatuur, servers, switches, kassa's en scanners. De belangrijkste redenen om voor Toshiba TEC te kiezen zijn volgens Intratuin: prestatieniveau, deskundigheid van de servicemedewerkers en snelle responsetijden in geval van storingen.

Met een marktaandeel van ruim 30 procent binnen de tuincentra is Intratuin marktleider in Nederland. "In de zomer van 2009 zijn we gestart met een uitgebreide service RFP waarbij Toshiba TEC uiteindelijk overbleef als een van drie partijen op onze shortlist", aldus Leontine Straver, service en project manager bij Intratuin Nederland BV. "Als servicekantoor voor onze vestigingen zijn wij onder meer verantwoordelijk voor het onderhoud en beheer van de IT-omgeving bij alle franchisers. Op het moment dat in een van de vestigingen een kassa een storing geeft of kapot is dan krijgen wij een melding. Aangezien hardwareonderhoud en reparatie niet onze core business is, besteden we dit uit aan een professionele externe partij als Toshiba TEC."

Intratuin Nederland heeft heel bewust gekozen om een aantal franchisers bij het selectietraject te betrekken: "Draagvlak is voor ons erg belangrijk, vandaar dat de mening en ervaring van de franchisers mede bepalend is geweest bij de uiteindelijke keuze. Bij Toshiba TEC had men meteen 'het goede gevoel'. De servicemedewerkers van Toshiba TEC kennen de branche en weten wat er speelt. Binnen de retail zijn piekmomenten tijdens hoogseizoenen en koopzondagen kenmerkend. Een adequate en snelle service is dan ook van cruciaal belang. Pinapparaten of kassa's die een aantal dagen defect zijn, kosten enorm veel omzet", aldus Straver. Gerard Pruijn, sales director bij TOSHIBA TEC is verheugd over de keuze van Intratuin Nederland voor Toshiba TEC. "Wij zijn bijzonder trots dat de marktleider binnen de tuinbranche in Nederland heeft besloten het totale onderhoud van de retail hardware uit te besteden aan Toshiba TEC. Onze servicecontracten zijn flexibel aan te passen aan de specifieke eisen met betrekking tot reactietijd, reparatietijd, gedekte dagen en/of uren." Over TOSHIBA TEC Europe
TOSHIBA TEC Europe (TERIS) beheert productplanning, marketing, verkoop, onderhoud en distributie van Point of Sale-systemen (POS), kassa's, weegschalen, barcodeprinters, randapparatuur en software-informatiesystemen binnen heel Europa, het Midden-Oosten en Afrika. TOSHIBA TEC Europe levert totaaloplossingen: van consulting en systeemontwerp tot systeeminstallatie, bediening en onderhoud. TERIS heeft zijn hoofdkantoor in Brussel en telt drie divisies: Retail, Auto-ID en Services. TERIS is een onafhankelijk opererend bedrijf van Toshiba Corporation, de op zeven na grootste producent van elektronische/elektrische toestellen en het 91te grootste bedrijf ter wereld in termen van verkoop. Toshiba Corporation staat in Fortune Magazine op de achtste plaats van de meest gewaardeerde elektronicabedrijven ter wereld. Het is een toonaangevende producent van hoogtechnologische producten met meer dan 300 grote dochterbedrijven over de hele wereld. De wereldwijde omzet in 2008 bedroeg ongeveer 67,9 miljard US dollar.

Meer informatie over TOSHIBA TEC POS-systemen, kassa's, weegschalen, barcodeprinters, randapparatuur en software-informatiesystemen, is te vinden op de TERIS website: www.toshibatec-eu.nl