Ingezonden persbericht

BRIDGET MAASLAND HELPT DORA HELPEN

CAMPAGNE VANDAAG VAN START

OPBRENGST VAN INGELEVERDE DORA-KLEURPLATEN NAAR DUTCHYPUPPY

Amsterdam, 15 februari 2010

Vandaag is de campagne 'Help Dora Helpen' van start gegaan. Vanwege haar 10-jarig bestaan wordt Dora in 2010 door Nickelodeon in het zonnetje gezet. In de campagne roept Dora, samen met Bridget Maasland, kinderen op om de speciale kleurplaten in te kleuren en op te sturen naar Nickelodeon. De kleurplaat wordt door heel Nederland verspreid en is uiteraard ook te vinden op www.nickelodeon.nl. Voor iedere ingezonden kleurplaat doneert Nickelodeon ¤1,- aan Dutcchypuppy én zijn er voor de kinderen mooie prijzen te winnen.

Het is alweer 10 jaar geleden dat Dora voor het eerst in de VS te zien was op de tv. Dora is sindsdien in meer dan 120 landen bij Nickelodeon te zien en werd vorig jaar in Nederland voor het derde jaar op rij als meest populaire character verkozen onder kinderen van 1-3 jaar (Bron: IPM Kidswise Character Monitor 2009). Belangrijke reden van haar populariteit is dat Dora tweetalig wordt opgevoed en Nederlands en Engels spreekt. De kijkertjes leren dus op jonge leeftijd spelenderwijs al hun eerste Engelse woordjes.

Dutchypuppy
Stichting Dutchypuppy is door Bridget Maasland en een aantal andere hondenliefhebbers in het leven geroepen om honden over de hele wereld te helpen en ze een beter bestaan te bieden. Dutchypuppy steunt stichtingen ter plaatse met geld en goederen. Hiermee proberen ze mishandeling van honden tegen te gaan en de populatie van zwerf- en straathonden kleiner te maken.

www.nickelodeon.nl

*De campagne loopt t/m 15 maart 2010