Ingezonden persbericht


Persbericht

Trinicom: verdere expansie en 10 jarig jubileum in 2010

Wilp, 15 februari 2010 -- Trinicom, marktleidend leverancier van geavanceerde softwareoplossingen voor het afhandelen van klantcontacten, heeft zich in haar tienjarig bestaan ontwikkeld tot een grote speler met meer dan 250 implementaties. In 2009 is Trinicom zelfs ruim 25% in omzet gegroeid. Wilco Rietberg, oprichter en CEO van Trinicom, aan het woord over de veranderende wereld van het klantcontact center: "Begin bij de basiskanalen en bouw dan verder uit!"

Zo'n 20 à 25 % van de Nederlandse markt gebruikt klantcontact systemen; de hoogste penetratie in Europa. Rietberg: "We kunnen stellen dat wij - door ons grote aantal klantimplementaties - medeverantwoordelijk zijn dat het aantal multi-channel klantcontact systemen dat Nederland telt tot bloei is gekomen!"

Rietberg voorziet dat de komende jaren meer bedrijven investeren in de drie basiskanalen voor customer service: telefoon, e-mail en web. Bedrijven met bestaande systemen gaan deze integreren met of vervangen door totaaloplossingen. Klanten van Trinicom die al een totaaloplossing hebben, gaan uitbreiden met live chat, chatbot en integratie van FAQ/Search in de website. "Dit is naar mijn idee ook de volgorde waarin het behoort te gaan. Om een optimaal serviceniveau te behalen moet je eerst zorgen dat de drie belangrijkste kanalen, het halen van de service levels en een goede kennisbank goed op orde zijn. Begin bij de basis, werk ermee, doe ervaring op en bouw dan uit."

Ook voor 2010 zijn de verwachtingen van Trinicom hooggespannen. "We hebben veel geïnvesteerd, door meer dan tien nieuwe medewerkers aan te nemen. Ook is geïnvesteerd in service en hosting, waar onze klanten in 2010 veel van gaan profiteren. We hebben al een groot aantal projecten in de steigers staan en veel projecten bij nieuwe klanten in beeld." Om selfservice een boost te kunnen geven introduceert Trinicom in 2010 een community module, waarmee inhoud gegeven kan worden aan customer2customer service. Rietberg: "De lancering van web selfservice 2.0 maakt communicatie nog interactiever en stelt klanten in staat ideeën en suggesties te borgen, maar ook elkaar te helpen met tips en trucs en het beantwoorden van vragen."

Over een aantal jaren is e-mailcontactverkeer via een oplossing als Microsoft Outlook(TM) ondenkbaar, meent Rietberg: klantenservice moet beter georganiseerd worden. Echte groei moet voor ons dus eigenlijk nog komen en Trinicom is hier goed op voorbereid. Rietberg: "Nu gebruikt 25% van de Nederlandse bedrijven klantcontact software. In de komende jaren zal ook die overige 75% investeren in verbetering van klantcontact, multi-channelachtige systemen. En dan ligt de keuze voor een partij als Trinicom met ruime ervaring toch voor de hand...”

Wat wordt gemeengoed in 2015? Verdwijnt het contactcenter omdat de gehele organisatie met de klant communiceert en de consument toch alles zelf opzoekt of wordt het KCC juist belangrijker dan ooit? Hoe belangrijk worden social media en klantcontactkanalen als live chat en chatbot? Geïnteresseerd in de visie van Trinicom op klantcontact van toen, nu en in de toekomst? Wilco Rietberg, directeur van Trinicom, informeert u hierover tijdens een webinar op woensdag 17 februari om 11.00 uur. Schrijf u hier in!

Trinicom, Lathmerweg 5, 7384 AD Wilp, Tel: 0571- 26 82 60 - E-mail: marketing@trinicom.nl, Website: www.trinicom.nl

Over Trinicom
Trinicom is een Nederlandse onderneming, gevestigd in Kasteel "De Lathmer" in Wilp, en specialist op het gebied van web selfservice, e-mail response management, live chat, call management en brief, fax en baliecontact. Trinicom richt zich primair op de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van haar kernproduct: Trinicom 5 (T5(TM)). Deze op internettechnologie gebaseerde standaardapplicatie is geheel in te richten op het klantcontactproces van een organisatie, en zorgt ervoor dat de belangrijkste klantcontacten snel en uniform kunnen worden afgehandeld vanuit één centrale T5 Web selfservice. Tevens adviseert Trinicom klanten bij het optimaal inrichten van een multi-channel contactcenter, waarbij de nadruk ligt op het verbeteren van de serviceverlening via internet, e-mail, live chat en telefoon en het verlagen van de servicekosten. Trinicom is de enige Nederlandse softwareproducent van geïntegreerde Customer Interaction Management software en mag toonaangevende organisaties in binnen- en buitenland tot zijn klantenkring rekenen, waaronder Agis Zorgverzekeringen, Albert Heijn, Albumprinter, Arke, Cendris, Cheaptickets.nl, De Kindertelefoon, Rabobank, Telfort, Univé, Universiteit Utrecht en Vrij Uit. Voor meer informatie zie: www.trinicom.nl.


Ingezonden persbericht