Persbericht

NAVTEQ legt nadruk op ervaring tijdens Mobile World Congress 2010 Getoonde hoogtepunten zijn geavanceerde content en diensten; innovatieve technologieën die mogelijkheden creëren; tools en ondersteuning voor ontwikkelaars

Mobile World Congress, Barcelona, Spanje - 15-18 februari 2010 - NAVTEQ, de toonaangevende aanbieder van digitale kaarten, verkeer- en locatiegegevens voor ingebouwde, draagbare, draadloze en zakelijke oplossingen, legt de nadruk op ervaring tijdens het achtste bezoek aan het Mobile World Congress (MWC). Tijdens dit congres worden verschillende locatiegerichte toepassingen getoond via demo's voor klanten, in combinatie met interactieve demonstraties van unieke vorderingen op het gebied van visuele inhoud; innovatieve technologieën waarmee kaartgegevens beter verzameld kunnen worden en inhoud kan worden ontwikkeld; en ten slotte tools en ondersteuning waarmee ontwikkelaars worden geholpen bij het introduceren van nieuwe producten. De nadruk blijft liggen op de levering van producten, diensten en oplossingen waarmee de ervaring van eindgebruikers wordt verbeterd voor de veeleisende klant van tegenwoordig.

Geavanceerde inhoud, diensten en oplossingen: doordat location-based oplossingen en navigatie worden gecombineerd met de geavanceerde NAVTEQ-producten voor visuele inhoud, wordt de ervaring van gebruikers aanzienlijk verbeterd.


- Enhanced 3D City Models in Europa (productlancering): dit nieuwe product is gebaseerd op de belangrijkste kenmerken van de zeer nauwkeurige NAVTEQ®-kaart. Hierdoor is het uiterst flexibel en wordt navigeerbare 3D-animatie in realtime mogelijk. Doordat textuur en kleuren zijn toegevoegd, zien stedelijke gebieden er authentieker uit en kunnen gebruikers van navigatiesystemen zich eenvoudiger oriënteren in onbekende situaties.


- Navigatie voor voetgangers: de meest recente NAVTEQ-content voor voetgangers kan worden ervaren via een interactieve demo waarin NAVTEQ Discover Cities(TM) en visuele content van NAVTEQ zijn gecombineerd, zodat voetgangers zich beter kunnen oriënteren. De kracht van navigatie voor voetgangers kan ook in praktijk worden ervaren tijdens demonstraties op mobiele apparaten van Networks in Motion en Nokia.


- Unieke klantdemonstraties van NavNGo, Novasys, Nokia en UbiEst zijn ook beschikbaar. NavNGo, een toonaangevende leverancier van draadloze navigatieoplossingen voor auto's en personen, toont een volledig aanpasbare on-board 3D turn-by-turn navigatietoepassing, terwijl Nokia de meest recente ontwikkelingen op het gebied van Ovi Maps-mogelijkheden toont. Novasys, een bedrijf dat oplossingen voor kaarten, LBS en wagenparkbeheer levert, toont Onyourmap (technologie voor het web en mobiele kaarten), Deal Finder (suite om de klantenbinding van mobiele gebruikers te verbeteren) en Novatrack (platform voor het volgen van voertuigen en personen), terwijl UbiEst, een Italiaanse ontwikkelaar en leverancier van LBS-oplossingen voor bedrijven en consumenten, diverse plug-and-play mobiele LBS-toepassingen voor zoekfuncties naast navigatie laat zien.


- NAVTEQ LocationPoint Advertising(TM): met het location-aware advertentieplatform van NAVTEQ kunnen retailers doelgerichte, relevante en opvolgbare advertenties vertonen aan eindgebruikers en kunnen klanten potentiële mogelijkheden voor het delen van inkomsten bekijken. Zie zelf hoe NAVTEQ's LocationPoint Advertising(TM) een ultieme ervaring met locatiedetectie mogelijk maakt.


- De meest recente navigatietoepassingen kunnen ook worden bekeken en geprobeerd tijdens de demonstratie van iPhone® applicaties door Navigon, Destinator, Appello en Dual.

Technologieën die mogelijkheden creëren: de geavanceerde technologieën van NAVTEQ laten zien hoe NAVTEQ de hoogste kwaliteitsniveaus realiseert bij het verzamelen van gegevens en hoe de toekomst van innovatie op basis van locaties eruitziet:


- NAVTEQ True - revolutionaire technologie voor gegevensverzameling (nieuw in Europa): NAVTEQ True(TM) is ontwikkeld zodat kaartgegevens in grotere hoeveelheden, sneller en efficiënter kunnen worden verzameld. Via een combinatie van LIDAR, panoramacamera's, camera's met een hoge resolutie, GPS en IMU-positionering worden geografische coördinaten toegewezen aan alle verzamelde gegevens, zodat afbeeldingen en 3D-gegevenspunten op elkaar kunnen worden geplaatst voor een gedetailleerdere digitale weergave.

Demonstraties via een live-satellietverbinding vanuit de VS om 11.00, 14.00 en 16.30 uur op maandag 15, dinsdag 16 en woensdag 17 februari in de stand van NAVTEQ: 1D59, Hall 1


- NAVTEQ Traffic(TM): NAVTEQ Traffic(TM) is nu verkrijgbaar in het Verenigd Koninkrijk, waardoor de realtime-verkeersdekking in Europa is uitgebreid naar bijna 400.000 kilometer, in 35 belangrijke steden in 13 Europese landen. Dankzij deze uitgebreide, aan kwaliteitstests onderworpen verkeersservice kunnen betrouwbare routes worden berekend en kan een nauwkeurig beeld van de feitelijke verkeersomstandigheden worden gegeven. Hierdoor kunnen reizigers hun bestemming sneller en efficiënter bereiken. Leer meer over de mogelijkheden van het gebruik van NAVTEQ Traffic™.


- NAVTEQ Connect: tijdens een toekomstgerichte demonstratie van producten wordt aangegeven welk effect navigatieoplossingen en location-based oplossingen hebben op het dagelijks leven van consumenten die in de auto of te voet navigeren. Deelnemende bedrijven zijn: Appello, Fanshake, La Mosca, Magneti Marelli, NAVIGON, NavNGo, Nokia, ROUTE 66, Visioglobe en Whatamap.com.

(Opmerking voor pers -