Gemeente Alkmaar


Nieuwe website gemeente Alkmaar

De website van gemeente Alkmaar is compleet vernieuwd. Een nieuw ontwerp, verbeterde structuur en menu-indeling zorgen ervoor dat informatie en producten optimaal via het digitale kanaal te verkrijgen zijn. Dit past in het kader van de uitbreiding van de digitale dienstverlening van de gemeente.

Alkmaar heeft Antwoord

Gemeente Alkmaar breidt haar digitale dienstverlening uit. Met de campagne "Alkmaar heeft Antwoord©" geeft de gemeente hier meer bekendheid aan. Steeds meer producten en diensten zijn via het digitale loket op de website beschikbaar. Een uittreksel uit het bevolkingsregister (GBA) aanvragen, grofvuil melden of een verhuizing doorgeven? Dat kan direct via de website. Op elk moment van de dag, zeven dagen per week. Voor producten die nog niet online zijn aan te vragen, is er natuurlijk de mogelijkheid om een afspraak te maken. Dit voorkomt wachttijden in het stadskantoor.

Vind informatie op de website

De gemeentelijke website is een bron van informatie. Nieuws, maar ook informatie over de stad, parkeren, vergunningen, aanvraagprocedures, prijzen van producten en bijvoorbeeld actuele wegwerkzaamheden zijn op de website te vinden. Informatie is snel te vinden via www.alkmaar.nl.

Hans Meijer, wethouder ICT: "We zijn enorme slagen aan het maken op het gebied van digitalisering en digitale dienstverlening. De nieuwe website is een enorme vooruitgang. Het ziet er niet alleen mooi uit, de inhoud deugt ook. Hieraan wordt continue hard gewerkt. En dat is te merken aan het digitale loket dat elke maand meer wordt uitgebreid. Alkmaar moet binnen twee jaar in de top 10 van de digitale gemeentes van Nederland staan".