Erasmus Universiteit Rotterdam

Prof.dr. Peter Goos hoogleraar Statistics in Marketing

Prof.dr. Peter Goos is voor twee jaar benoemd als hoogleraar Statistics in Marketing in de Erasmus School of Economics. Goos promoveerde aan de Katholieke Universiteit Leuven en is sinds 2004 als hoogleraar statistiek verbonden aan de Universiteit Antwerpen en sinds 2006 als gasthoogleraar aan de Katholieke Universiteit Leuven. Goos doceerde eerder aan de International School of Management in Sint-Petersburg.

Goos geldt als een expert inzake statistische proefopzet of design of experiments, en introduceerde vernieuwende methoden voor industriële proefopzetten en discrete-keuze experiment in marketing, transport en gezondheidseconomie.
Met zijn leerstoel aan de Erasmus Universiteit Rotterdam richt hij zich vooral op kwantitatieve marketing. Hij beoogt zijn statistische expertise toe te passen bij de ontwikkeling van nieuwe methoden voor marktonderzoek, de ontwikkeling van online shopping sites en de voorspelling van verkoopcijfers bij de marktintroductie van nieuwe producten en diensten.

Voor zijn werk ontving Goos al de Shewell Award en de Lloyd S. Nelson Award van de American Society for Quality en de Young Statistician Award van het European Network for Business and Industrial Statistics.