Landelijke Studenten Vakbond


Klachtenbox voor studenten gelanceerd

pers | 11-02-2010

Utrecht - De Landelijke Studentenvakbond (LSVb) springt in op de roerige tijden voor studenten en lanceert daarom vandaag een nieuw initiatief: de Klachtenbox. De LSVb ziet de laatste maanden een grote stijging in de klachten die zij ontvangt. Een kleine greep uit de klachten leert dat studenten zich vooral druk maken over de kwaliteit van hun onderwijs en stage, maar ook een hoge kamerhuur en problemen rondom de OV-chipkaart worden gemeld. Vanaf vandaag is er de Klachtenbox, een digitaal platform waar studenten laagdrempelig hun klacht kenbaar kunnen maken. De LSVb kan zo nog beter inzicht krijgen in wat er speelt onder studenten om hun problemen gerichter aan te kunnen pakken. Het formulier is te vinden op de website www.lsvb.nl.

Volgens de LSVb ondervinden studenten steeds meer problemen tijdens hun studietijd. Of het nu gaat om het gebrek aan uitdaging binnen het onderwijs, een tweede studie die fors duurder wordt, een OV-chipkaart die niet werkt, of een huisbaas die het met de wet niet zo nauw neemt. Voorzitter van de LSVb Gerard Oosterwijk: "We zien een toename in het aantal studenten dat de LSVb benadert met klachten. Met de klachtenbox is het makkelijker voor studenten om hun klacht neer te leggen en voor ons makkelijker om deze bij te houden en er iets mee te doen."

De LSVb ziet in de Klachtenbox de mogelijkheid voor studenten om prangende problemen aan het licht te brengen. Tweemaal per jaar worden de klachten gebundeld en is er een publicatie van de resultaten. De LSVb roept alle studenten op om hun klachten kenbaar te maken en het formulier in te vullen op www.lsvb.nl.