Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Grote Vorsten Royale Prinsessenverkiezing 2010
Máxima wint weer en nu spectaculair!

Hoofddorp, 18 februari 2010 - Voor het eerst in de geschiedenis van het royaltyblad Vorsten Royale heeft prinses Máxima met grote overmacht de Grote Vorsten Royale Prinsessenverkiezing gewonnen. De echtgenote van prins Willem-Alexander behaalde bijna eenderde van het aantal punten. Nooit eerder was zij zó populair!

De Grote Vorsten Royale Prinsessenverkiezing is al jaren een groot succes. Ieder jaar maakt de redactie een shortlist van vijfentwintig 'prinsessen' die regelmatig in Vorsten Royale staan. Lezers van hét royaltyblad van Nederland kunnen uit deze vrouwelijke royals hun persoonlijke Top-3 samenstellen en die doorgeven via internet of een briefkaart.

Derde triomf
Dat prinses Máxima voor de derde keer op rij triomfeert, is geen verrassing. Maar dat 'onze' Máxima met zo'n grote voorsprong wint, is nog niet eerder gebeurd. De intelligente en mooie koningin Rania van Jordanië, vorig jaar 'close' geëindigd achter prinses Máxima, duikelt naar de derde plaats. Verrassend is de tweede plaats voor prinses Madeleine van Zweden. In 2009 eindigde de knappe blondine nét buiten het erepodium, nu heeft ze haar oudere zus kroonprinses Victoria ingehaald. Hoogste stijger is prinses Letizia van Spanje, zij staat op plaats 5 (vorig jaar nog plaats 20).

Marilène op 7
Prinses Marilène is na prinses Máxima de populairste Nederlandse prinses (plaats 7). De Nederlandse prinsessen Laurentien, Mabel, Aimée, Anita en Annette doen het redelijk maar vallen buiten de Top-10. Minder populair zijn de Britse royals.

De complete uitslag van de Grote Vorsten Royale Prinsessenverkiezing is te lezen in Vorsten Royale editie 3, die op 19 februari in de winkels ligt.

Over Vorsten Royale
Vorsten Royale is een eigentijds royalty tijdschrift over alle aspecten van het koningshuis. Het magazine speelt in op de behoefte aan betrouwbare informatie over de Oranjes en andere vorstenhuizen. Vorsten Royale is uitgegroeid tot een autoriteit op haar terrein. Door uitgebreide kennis en expertise kan het blad een goed oordeel vellen over koninklijke gebeurtenissen en personen. En dat doet ze met gevoel. Vorsten Royale speelt in op de enorme populariteit van het Nederlandse koningshuis waarbij de verschillende prinsessen, en Máxima in het bijzonder, de hoofdrol spelen.

Over Sanoma Uitgevers

Sanoma Uitgevers is met bijna 80 publiekstijdschriften, circa 180 websites, 15 mobiele sites en alle bijbehorende extensies en evenementen Nederlands grootste mediabedrijf in bereik. Met alle media bereikt Sanoma circa 90% van de Nederlandse bevolking van 13 jaar en ouder (bron NOM-STIR).

Sanoma weet wat er leeft. Bij lezers van tijdschriften, bij bezoekers van sites en evenementen. Sanoma weet hoe doelgroepen denken, wat ze doen en laten. En die kennis delen we graag met onze business partners.

In 2008 haalde Sanoma Uitgevers met haar dochters Sanoma Digital (v/h ilse media) en Mood for Magazines een omzet van 515,7 miljoen euro. Sanoma Uitgevers maakt deel uit van Sanoma Magazines, een divisie van de Sanoma Group, een Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl

Follow us @
()


Noot voor redacties

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (