Ingezonden persbericht


PERSINFORMATIE

Sara Lee kondigt recordvolume aan van duurzame UTZ CERTIFIED koffie in 2010

Amsterdam, 19 februari - Sara Lee, koffiebrander van onder andere de merken Douwe Egberts en Senseo, zal in 2010 40 miljoen kilo UTZ gecertificeerde koffie inkopen. Dit volume is goed voor ongeveer 5,6 miljard kopjes koffie. Hiermee verhoogt het bedrijf haar inkoopvolume duurzaam gecertificeerde koffie met 33% ten opzichte van 2009. Sara Lee verstevigt hiermee haar positie als grootste afnemer van UTZ CERTIFIED koffie wereldwijd.

Sara Lee werkt sinds 2004 samen met UTZ CERTIFIED. Door te kiezen voor UTZ gecertificeerde koffie, draagt Sara Lee bij aan de professionalisering van koffieboeren. Boeren met een UTZ certificaat worden getraind om hun oogst te verbeteren en door onafhankelijke lokale organisaties gecontroleerd om er zeker van te zijn dat zij hun koffie verbouwen met zorg voor mens en milieu.

Over UTZ CERTIFIED
UTZ betekent `goed' in de Maya taal Quiché. UTZ CERTIFIED is marktleider in certificering van duurzame koffie en heeft daarnaast certificeringsprogramma's ontwikkeld voor cacao en thee. Bovendien levert de organisatie traceerbaarheid voor duurzame palmolie. UTZ CERTIFIED's visie is het bereiken van duurzame en transparante agrarische productieketens. Binnen deze ketens worden boeren getraind om professioneel, verantwoord en winstgevend te werken. De industrie neemt op haar beurt verantwoordelijkheid door het inkopen en belonen van producten die duurzaam zijn geproduceerd. Aan het eind van de keten kunnen consumenten blijven genieten van hun favoriete merken met de zekerheid dat die voldoen aan hun eisen ten aanzien van zorg voor mens en milieu. Voor meer informatie: www.utzcertified.org.

Noot voor de redactie,