Project Gemeente Westland

Streekpromotie

Streekpromotie in 2010 weer veelzijdig

Publicatiedatum: 22-02-2010

Op 19 februari jl. heeft wethouder Arne Weverling in het Westlands Museum de folder Streekpromotie Westland 2010 in ontvangst genomen. De wethouder, onder meer verantwoordelijk voor Toerisme en Recreatie, kreeg de folder uit handen van Paul Steyn, voorzitter van de werkgroep Streekpromotie Westland. In de folder staat een groot aantal tuinbouwgerelateerde bedrijven, stichtingen en initiatieven, die zich richten op de (Westlandse) recreant. Participanten zijn onder meer het Varend Corso, Druivenkwekerij Nieuw Tuinzight, Nationale Zomerbloemententoonstelling en De Westlandse Druif.

Betere afstemming
De werkgroep Streekpromotie Westland is al ruim zeven jaar actief als promotor van tuinbouwgerelateerde, recreatieve initiatieven. Doelstelling is om te komen tot een betere afstemming van de activiteiten en evenementen voor tuinbouwgerelateerde organisaties. Het eerste evenement op de evenementenkalender die de werkgroep jaarlijks opstelt, is Kom in de Kas op 27 en 28 maart. Een compleet overzicht van alle evenementen en activiteiten is te vinden op de website www.streekpromotiewestland.nl. Ook is de folder gratis af te halen bij openbare gebouwen in het Westland, het gemeentehuis, VVV-kantoor, bibliotheken en uiteraard bij alle deelnemende organisaties.

Toekomstige evenementen
Niet alleen kijkt de organisatie naar de activiteiten in dit lopende kalenderjaar, maar is tevens het instandhouden van het netwerk van alle ondernemers en initiatieven op recreatief en toeristisch gebied een belangrijk aandachtspunt. Bovendien kijkt de organisatie ook naar toekomstige evenementen waar Westland zich kan profileren, zoals het themajaar Holland Naturally in 2012. Aan de hand van vier thema's zoomt Holland Naturally 2012 in op innovatie, duurzaamheid, gezondheid en de diversiteit aan natuur in Nederland. Holland Naturally 2012 biedt kansen voor vele (toeristische) partijen, ook in Westland. Paul Steijn: "In Westland lopen we voorop als het gaat om thema's als innovatie en duurzaamheid. Het is in het belang van ons imago deze kans te benutten. En juist om dit imago verder te versterken hebben we als organisatie het label 'inspired by Westland' op onze folder geplaatst. Want Westland heeft voor veel bezoekers een verrassend veelzijdig en inspirerend aanbod aan activiteiten."