Nederlandse Adrime samen verder met Franse Weborama

22/02/2010 17:50

Adrime

Amsterdam, maandag 22 februari 2010 - 'Rich media' technologie ontwikkelaar Adrime is overgenomen door Weborama, een toonaangevend marketingtechnologie-bedrijf uit Frankrijk. Adrime, dat in 2005 werd opgericht, biedt innovatieve technologie aan voor het creëren en managen van online 'rich media' campagnes. Het Nederlandse bedrijf verdrievoudigde in 2009 zijn omzet tot 1.3 miljoen en personeel tot negen man. Met Weborama als moederorganisatie kan Adrime verder groeien en professionaliseren.

David de Jong, CEO van Adrime, benadrukt dat er aan de buitenkant weinig verandert. "We blijven dezelfde diensten aanbieden met hetzelfde team. Verder blijven we vanuit Nederland opereren en houden we ook onze eigen naam." Met Weborama als nieuwe moederorganisatie wil Adrime het komende jaar verder groeien en meer producten gaan aanbieden. "Onze diensten sluiten naadloos aan bij die van Weborama. Daarnaast versterken we elkaar door de toegenomen geografische spreiding," vertelt De Jong.

Alain Levy, CEO van Weborama: "Rich media is een snel groeiende markt en een belangrijke aanvulling op de diensten van Weborama. De samenwerking met Adrime bespaart ons jaren van ontwikkeling en geeft ons de mogelijkheid om gebruik te maken van grote expertise. We kunnen onze klanten en partners in heel Europa hiermee een gevarieerd aanbod van service aanbieden."

Nieuwe software

Adrime ontwikkelt sinds 2005 een technologie waarmee 'rich media' reclamecampagnes naadloos op websites kunnen worden weergegeven. De technologie bevat een platform voor de creatie, weergave en rapportage van 'high impact' online reclamecampagnes. "Dit zijn online campagnes die door middel van visuele effecten, bijzondere formaten en gebruik van video opvallender zijn dan reguliere banners. Met het platform kunnen bureaus en exploitanten zich focussen op het creatieve proces en hoeven zij zich veel minder met technologie bezig te houden," aldus Ruben Gersons, CTO van Adrime.

Door de overname kan Weborama deze nieuwe technologie ook aanbieden aan zijn klanten. Hiermee wil het Franse bedrijf zijn leidende Europese positie verder verstevigen. Tegelijkertijd kunnen de klanten van Adrime profiteren van de kennis en ruime ervaring die Weborama in de online marketing heeft.

Amsterdam, Milaan en Londen

Adrime werkt samen met media- en reclamebureaus, maar ook met exploitanten van websites. Zo wordt er onder meer samengewerkt met Sanoma Digital, De Telegraaf Mediagroep, De Persgroep, WebAds en Marktplaats.nl. Adrime maakte in 2009 een flinke groei door met een verdrievoudiging van het personeel en de omzet. Inmiddels heeft Adrime kantoren in Amsterdam, Milaan en binnenkort in Londen.

Over Weborama

Weborama werd opgericht in 1998 en is een toonaangevend Europees marketingtechnologie-bedrijf, opererend vanuit Frankrijk. Weborama richt zich op het ontwikkelen en ondersteunen van interactieve gedragsgestuurde marketing voor adverteerders, bureaus en website-exploitanten. Weborama werkt voor ruim 300 klanten uit Frankrijk, Spanje, Portugal en Nederland. Weborama won het Oseo ANVAR Innovative Company Label en is opgenomen in de Franse en Europese Deloitte Technology Fast lijst. Weborama is sinds juni 2006 beursgenoteerd.

Over Adrime

Adrime werd in 2005 opgericht en is een partner voor online 'rich media' campagnes. Adrime heeft zelf ontwikkelde technologieën in huis waarmee opdrachtgevers hun 'rich media' campagnes snel, gemakkelijk en goedkoop kunnen creëren en managen. Adrime past de techniek van het meten van tijdsduur en zichtbaarheid toe op reguliere banners en loopt daarmee voorop als het gaat om het meten van online zichtbaarheid. Adrime heeft kantoren in Amsterdam en Milaan, en opent binnenkort een vestiging in Londen. Adrime bestaat uit negen medewerkers en werkt samen met onder meer Sanoma Digital, De Telegraaf Mediagroep, De Persgroep, WebAds en Marktplaats.nl.





http://www.adrime.nl