Ingezonden persbericht


Vrouwen shoppen liefst tussen 9 en 11 in de ochtend

Amsterdam - Brussel - Shoppen op het internet, iedereen doet het wel eens, maar vrouwen hebben duidelijk een voorkeur voor de ochtenduren om merkkleding, modeaccessoires en lingerie te kopen. Dit blijkt uit de cijfers van Vente-Exclusive.com, de grootste besloten webwinkel in Nederland en België, met meer dan 450.000 leden. De virtuele ochtendspits vindt daar meestal plaats tussen 9 en 11 uur. Dan worden de winkelkarretjes massaal gevuld, in veel gevallen waarschijnlijk vanaf de werkvloer.

Elke dag komen er bij Vente-Exclusive.com gemiddeld ruim 80.000 unieke bezoekers over de virtuele winkelvloer. Maar liefst 8 op 10 bezoekers is vrouw. Uit de cijfers van Vente-Exclusive.com blijkt dat deze dames vooral in de ochtenduren kleding, juwelen en lingerie kopen van bekende merken zoals Marlies Dekkers, Esprit, Guess, etc. "We zien regelmatig een opvallende piek in onze bezoekersaantallen tussen 9 en 11 uur 's morgens," verduidelijkt Lionel Lammens, CEO van Vente-Exclusive.com. "Het gaat elke keer letterlijk over tienduizenden shoppers die onze website in een korte tijdspanne bezoeken. Op die manier krijgen we in 2 uur tijd vaak meer dan de helft van ons dagelijkse aantal bezoekers te verwerken."

First come, first served

Bijna elke dag start er een nieuwe verkoop van populaire merkartikelen op Vente-Exclusive.com. Leden van de site kunnen de artikelen kopen met een korting van gemiddeld 50% op de geadviseerde winkelprijs. "Een concept dat duidelijk aanslaat," aldus Lionel Lammens. "Bestellen en betalen gaat erg snel en de vrouwen die shoppen op onze website weten dat ze beter niet te lang wachten om hun favoriete artikelen te kopen, want het aanbod is natuurlijk niet onbeperkt. Gevolg hiervan is een virtuele ochtendspits die ervoor zorgt dat soms tot de helft van de merkartikelen die we aanbieden voor het middaguur al de deur uit zijn."

Shoppen vanaf de werkvloer?

Op Vente-Exclusive.com zijn het vooral vrouwen tussen 25 en 45 jaar die zo vroeg op de dag online shoppen, dus hoofdzakelijk actieve, werkende vrouwen. Dat wilt zeggen dat heel wat dames waarschijnlijk tijdens een koffiepauze of tussen twee vergaderingen door nog snel even een leuk lingeriesetje of hip jurkje op de kop tikken. Allemaal dankzij het internet.


---




Ingezonden persbericht