Gemeente Anna Paulowna

Kwaliteitsonderzoek publiekszaken

Op 1 maart begint een onderzoek (âbenchmarkâ) op de afdeling publiekszaken van de gemeente Anna Paulowna. De benchmark heeft als doel de prestaties van de dienstverlening van de afdeling publiekszaken te meten, te vergelijken en te verbeteren.

Wat merkt u ervan?
Het onderzoek bestaat uit drie delen: persoonlijke interviews aan de publieksbalie, telefonische interviews en e-mails. Het kan dus zijn dat een medewerker van âBenchmarking Publiekszakenâ u tussen 1 en 26 maart aan de publieksbalie aanspreekt. Als u onlangs telefonisch contact heeft gezocht met de gemeente, kunt u tussen 15 maart en 16 april telefonisch worden benaderd voor deelname. Tussen 29 maart en 16 april richt de benchmark zich via e-mails op cliënten die via de digitale weg contact hebben opgenomen met publiekszaken.

Kan het nog beter?
Naast de gemeente Anna Paulowna doen nog ongeveer 100 andere gemeenten mee met hetzelfde onderzoek. Zo kunnen gemeenten zien hoe hun dienstverlening zich verhoudt tot die in andere gemeenten. Afgelopen jaar gaf u onze dienstverlening gemiddeld een 7,2. Dat was in vergelijking met de andere gemeenten goed voor een tweede plaats. Naar aanleiding van dat onderzoek hebben wij een aantal zaken in onze dienstverlening verbeterd. Wij hopen dan ook dat u dit jaar weer uw medewerking verleent aan de benchmark. Zo kunnen wij, samen met u, blijven werken aan een zo goed mogelijke dienstverlening.

De Gemeentebalie