Volgens TRIVIAL PURSUIT zijn vrouwen slimmer dan mannen

Vijf maanden durend online TRIVIAL PURSUIT spel beslecht wie de slimste is

EAST LONGMEADOW, Mass.--(BUSINESS WIRE)-- 20100223 --

Tot het einde toe was het een harde strijd, maar de vrouwen hebben gewonnen. In de eindstrijd tussen beide seksen - een online spel van TRIVIAL PURSUIT - hebben zij de mannen verslagen. In de afgelopen vijf maanden sloeg de balans een aantal keren om en hadden mannen en vrouwen beurtelings de macht samen met hun teams op www.trivialpursuitexperiment.com, toen de hoogste inzet voor opschepperij op het spel stond.

Nadat het spel in oktober 2009 van start ging, is er een opzienbarend aantal van 15.121.731 vragen gesteld en beantwoord (hoewel niet allemaal correct). Het wereldwijd gespeelde spel eindigde met de vrouwen die de titel veroverden met in totaal 4.088.139 correcte antwoorden. De mannen daarentegen hadden 4.077.596 juiste antwoorden. Voor zij die belang hechten aan triviale zaken -- een persoon heeft meer dan 3.500 dagen non-stop oftewel 9 jaar, 215 dagen, 8 uur en 24 minutennodig om hetzelfde aantal vragen te beantwoorden.

Anders dan het bordspel waar de beslissing met het gooien van de dobbelsteen bepaald wordt, konden in dit spel de spelers online deelnemen en de categorie selecteren voor de vragen die hun “eigen intellect” aanspraken. Zij konden ook kiezen voor vragen waarin zij dachten het meeste succes te scoren. In de wereld van nu, waar beroemdheden de obsessie zijn en waarin aan privé-zaken van sterren de hoogste waarde wordt gehecht, was het verbazingwekkend dat het hoogste aantal gekozen vragen in de Amusement categorie lag. Het meest gevraagde onderwerp hierna was Wetenschap & Natuur, gevolgd door Sport & Vrije Tijd, Geschiedenis, Kunst & Literatuur, Aardrijkskunde en tenslotte Personen & Plaatsen.

Tussen de teams van beide seksen bestond er echter maar weinig verschil in juiste antwoorden voor de gekozen categorieën. De vrouwen behaalden de hoogste score in de categorieën Amusement (56,8%) en Wetenschap & Natuur (54,4%). Wel hadden zij moeite met de vragen uit de Personen & Plaatsen categorie, met een aantal juiste antwoorden van slechts 41,7%.

De mannen kwamen het beste uit in de categorieën Wetenschap & Natuur (57% correcte antwoorden), Amusement (56,7%), en Sport & Vrije Tijd (54,8%). De heren scoorden de slechtste resultaten in de categorieën Aardrijkskunde en Personen & Plaatsen, waarin maar 49,9% van de vragen goed beantwoord werd.

“Aan dit experiment van de online TRIVIAL PURSUITSeksenstrijd namen personen uit de hele wereld deel om hun hoogste inzet voor opschepperij op het spel te zetten - namelijk om bij het slimste team te kunnen horen,” verklaarde Katreena Lines, Global Senior Marketing Manager bij TRIVIAL PURSUIT. “Met deze online gebeurtenis werd iedereen uitgenodigd om hun eigen intellect te vertonen door het beantwoorden van 1, 10 of 100 vragen per dag, en zo het eigen team te ondersteunen. Proficiat aan de vrouwen die een harde strijd voor de overwinning hebben geleverd!”

Naast het beantwoorden van vragen konden bezoekers ook video's posten en e-mails sturen om de tegenovergestelde sekse te bespotten. Het TRIVIAL PURSUIT Experiment: Seksenstrijd was beschikbaar in negen talen: Engels, Frans, Duits, Spaans, Nederlands, Fins, Noorweegs, Zweeds en Deens.

Aanvankelijk hadden de vrouwen de leiding, maar vervolgens maakten de mannen zich samen sterk voor een duurzame comeback - op vrijdag 19 februari stonden de jongens net iets voor. Vaak wisselde de winnende sekse en meerdere keren was er een verschil van enkel een paar vragen. Toch kwamen de vrouwen uiteindelijk aan de winnende hand en zij konden deze plaats behouden totdat zij met slechts een gering verschil de overwinning behaalden.

Nu dat de eeuwenoude Seksenstrijd uiteindelijk gewonnen is, doelt TRIVIAL PURSUIT nog op het behalen van een andere score. Deze keer gaat het om de Generatiestrijd, waarin personen met technische kennis onder de dertig jaar het op zullen nemen tegen de levenservaring van ouderen boven de 30 jaar. Het nieuwe TRIVIAL PURSUIT Experiment begint half maart 2010 op www.trivialpursuitexperiment.com. Lang leve de strijd!

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
EUROPA, EMEA & AUSTRALAZIË:
Brazen PR
Vanessa Lee of Jack Rigby
T:0161 923 4994
M: 0777 3 777 901
trivialpursuit@brazenpr.com
of
VS & Canada:
Hunter PR
Donetta Allen
T: 212-679-6600
Dallen@hunterpr.com
of
Hasbro
Pat Riso
T: 413-526-2307

priso@hasbro.com