Ingezonden persbericht


Belangrijke groei voor Aprimo in 2009; Nieuwe oplossingen en revolutionaire strategie voor 2010

Internationaal marktleider voor Geïntegreerde Marketing Software laat 29% groei zien in terugkerende omzet en introduceert innovatieve oplossingen voor B2C en B2B Marketeers

AMSTERDAM - 23 februari 2010 - Aprimo® Inc., wereldwijd marktleider op het gebied van on-demand marketing software oplossingen, liet deze week tijdens haar jaarlijkse Klantenconferentie indrukwekkende groeicijfers zien over 2009. De omzet bedroeg in 2009 $68 miljoen; 29% groei in terugkerende omzet en 15% groei in totale omzet.

Aprimo kondigde tevens haar nieuwe versimpelde go-to-market strategie aan voor 2010. Het wordt voor marketing experts eenvoudiger om de juiste Aprimo marketing oplossing te selecteren, passend bij hun uitdagingen en snel veranderende eisen. Alle producten en diensten vallen vanaf nu onder Aprimo Marketing Studio B2C of onder Aprimo Marketing Studio B2B.

"2009 vormt een nieuwe mijlpaal in Aprimo's 12-jarig succes in de industrie van marketing technologie", zei Bill Godfrey, CEO van Aprimo. "Aprimo maakt een enorme groei door, gevoed door baanbrekende technologie oplossingen en groei van klanten en partners. Hierdoor zijn er nu wereldwijd ruim 150.000 marketeers in meer dan 40 landen die onze oplossingen gebruiken. Door het jaar 2010 te starten met de nieuwe alignment strategie, willen we onze positie als visionair leider nog verder versterken, waarbij marketeers automatisch bij ons komen als ze oplossingen zoeken om de grote veranderingen binnen marketing te managen."

Product Innovatie

De strategie om Aprimo's merk en go-to-market aanpak samen te brengen, is ingegeven door klant- en marktvraag. Aprimo Marketing Studio B2C en Aprimo Marketing Studio B2B bieden modulaire marketing oplossingen om de online en offline marketing activiteiten te managen, om overzicht te houden op budget en uitgaven, en om workflow en digitale waarde te faciliteren. Hierdoor verbetert de go-to-market executie en kan meer omzet gemaakt worden.

Met deze oplossingen kunnen B2C en B2B marketeers profiteren van een uitgebreid marketing platform dat leidt tot optimaal rendement uit marketing investeringen. Daarnaast zijn marketeers in staat om hun doelgroep vast te leggen, te betrekken in een betere dialoog, om te zetten in klanten en om de totale waarde van iedere klantrelatie te laten groeien.

Aprimo Marketing Studio B2C Oplossingen - adresseren de specifieke behoeften van B2C marketeers die ontstaan doordat consumenten via web-enabled social networks in toenemende mate invloed hebben op merk informatie en product communicatie. Omdat klanten hun eigen berichten, meningen, beoordelingen en ervaringen met de producten en diensten van bedrijven delen, biedt Aprimo B2C marketeers oplossingen voor:


* Brand Management

* Campaign Management

* Email Marketing

* Lead Management

* Event Management

* Plan Management

* Workflow & Project Management

* Spend Management

* Social Marketing

* Performance Analysis

Aprimo Marketing Studio B2B Oplossingen - adresseren de verandering dat klanten steeds meer toegang hebben tot, en invloed hebben op, verschillende informatiebronnen over producten en diensten die ze voor hun bedrijven kopen. Door B2B marketeers modulaire gebruikersvriendelijke softwaretools te geven, kunnen ze nieuwe markten bereiken, een goede klantdialoog opbouwen en de juiste cijfers aan de organisatie opleveren. Aprimo biedt B2B oplossingen voor:


* Brand Management

* Campaign Management

* Email Marketing

* Event Management

* Lead Management

* Performance Management

* Workflow & Project Management

* Social Marketing

* Spend Management

Met Aprimo Marketing Studio zijn marketeers in staat om de veranderingen in een concurrentievoordeel om te zetten, doordat ze een holistische blik kunnen werpen op alle kanalen en een bindende publieke dialoog kunnen creëren op alle marketing raakvlakken. Door unieke oplossingen te bieden voor de marketeer's grootste uitdagingen, laten Aprimo Marketing Studio B2C en B2B marketeers hun ROI optimaliseren, hun klantenbestand groeien met minimale kosten en arbeidskracht, en de processen stroomlijnen zodat snelheid, efficiency en besparingen bereikt worden.

Klantsucces en Partner Momentum
In 2009 groeide de top segment klantenbase van Aprimo in Noord-Amerika, Europa en Azië met meer dan 25%, dankzij nieuwe klanten als Eastman Kodak, Lexis Nexis, New Pig en Standard Life. De omzet groeide ook binnen het bestaande klantenbestand, dankzij klanten als MedImmune die de Aprimo implementatie uitbreidde om nog meer waarde te halen uit de interactieve online marketing technologie. In 2009 kondigde Aprimo een product partnership aan met Omniture en verschillende nieuwe implementatiepartners zoals CoreMatrix en Numeric Analytics in Noord-Amerika, Acceleration in Groot-Brittannië en Datalicious in Azië.

Industrie Erkenning
Aprimo blijft in de industrie gewaardeerd worden voor thought leadership en technologal excellence in marketing software oplossingen, en kreeg belangrijke erkenningen:


* SiriusDecisions gaf Aprimo een 4.1 (op een schaal van 5.0) voor "Technologie" in termen van mogelijkheden en functionaliteit, en een 4.0 voor "Services" in termen van servicemogelijkheden in het "Marketing Automation Platform Vendor Profile." Het profiel zegt: "Aprimo zou op je shortlist moeten staan als je organisatie een decentrale marketing organisatie is die verschillende marketing databases moet integreren en een uniform marketingproces alsook reporting in de regio moet promoten."


* Aprimo Marketing Studio 8.0 werd gezien als een sterke performer in het Forrester Research, Inc. rapport van december 2009, The Forrester Wave: Cross-Channel Campaign Management, Q4 2009. Bij de evaluatie van Aprimo Marketing Studio 8.0, zegt het rapport: "Aprimo heeft belangrijke high volume installaties aan haar klant suite toegevoegd. Haar versie 8 is goed ontvangen bij haar klanten vanwege het uniforme marketing platform, toegang tot externe databases en de marketing mogelijkheden voor dialoog. Klant marketeers beschreven Aprimo als 'eenvoudig in gebruik' en het management team als 'gecommitteerd' en 'toegankelijk'.


* Aprimo werd beschreven als "in de beste positie om B2B marktaandeel te winnen" van de vier marketing en sales automation leveranciers die beoordeeld werden in het onafhankelijk rapport "B2B: Lead Management Automation Market Overview" (Forrester Research, Inc., september 2009).


* Voor het achtste opeenvolgende jaar werd Aprimo door Gartner, Inc. gepositioneerd in het "Visionaries Quadrant" van de "Magic Quadrant for Enterprise Marketing Management", uitgegeven door Gartner in juli 2009.


* Aprimo werd door Gartner, Inc. gepositioneerd in het "Leaders Quadrant" in het "Magic Quadrant for Marketing Resource Management" rapport dat werd uitgegeven in februari 2009.

Executive Management
In 2009 werd Aprimo versterkt met Umesh Singh als Chief Financial Officer en Lisa Arthur als Chief Marketing Officer. Beide Silicon Valley veteranen voegen meer dan 25 jaar ervaring in de technologie industrie toe aan Aprimo. Singh was voorheen Senior Vice President Finance bij Ariba (Nasdaq: ARBA), waar hij een belangrijke rol speelde bij de groei van het bedrijf van $174 miljoen naar $350 miljoen omzet. Voor haar aantreden bij Aprimo, bereikte Arthur hoge marketing cijfers als VP of Global CRM Marketing voor Oracle (Nasdaq: ORCL) and CMO bij Akamai (Nasdaq: AKAM), waar ze het merk versterkte en hielp bij het bereiken van Akamai's groei van $160 miljoen in 2004 tot meer dan $300 miljoen jaaromzet toen zij vertrok in 2006.

"Nu meer dan ooit, vragen marketeers om oplossingen die hen in staat stellen om af te rekenen met interne barrières en om hun marketing activiteiten via alle online en offline kanalen te managen. Tevens hebben ze differentiatie nodig tussen de specifieke behoeften van B2B en B2C marketeers", zei Jonathan Block, Vice President and Service Director bij SiriusDecisions. "Aprimo heeft de eerste stap gezet in het adresseren van de vraag van marketeers vanuit zowel B2B als B2C perspectief. Hiermee helpt Aprimo de marketing industrie om te profiteren van een geïntegreerde benadering die meetbaar rendement oplevert." # # #
Over Aprimo
Aprimo's geïntegreerde marketing software zorgt ervoor dat B2C en B2B marketeers succesvol met de veranderende rol van marketing om kunnen gaan door controle te nemen op budget en kosten, interne barrières te doorkruisen met gestroomlijnde workflows, en door innovatieve multi-channel campagnes uit te voeren die meetbare ROI opleveren. Alleen door het gebruik van Aprimo's modulaire en on-demand software, Aprimo Marketing Studio B2C en Aprimo Marketing Studio B2B, kunnen marketeers marketingorganisaties werkelijk integreren en kunnen ze de juiste boodschap, gericht op de juiste doelgroep, via het juiste kanaal, managen, leveren en volgen. De marketing inspanningen kunnen vertaald worden naar meetbare business impact en omzet. Enkele honderdduizenden marketeers vertrouwen op Aprimo voor hun eigen marketing revolutie, waaronder Bank of America, Honda, King Pharmaceutical, Pearson Education Ltd, Time Warner Cable-NY en Wal-Mart.




Ingezonden persbericht