Ingezonden persbericht


Persbericht
Februari 2010

Uitbreiding naar Azië tevens speerpunt

Unaniem streven naar duurzaamheid door General Managers Mövenpick Hotels & Resorts

General Managers van de internationale hotelketen Mövenpick Hotels & Resorts zetten zich gezamenlijk in om binnen alle Mövenpick hotels 'duurzaam te ondernemen'. Het besluit hiertoe, alsmede het goedkeuren van het plan van aanpak, is genomen tijdens de algemene, jaarlijkse General Managers meeting van Mövenpick Hotels & Resorts, die dit jaar in februari in het Mövenpick Hotel Amsterdam City Centre is gehouden. üü

Het Amsterdamse hotel neemt een leidende rol in het streven naar duurzaamheid binnen de gerenommeerde keten. Het werd onlangs nog onderscheiden met de Golden Green Key Award.

Albert Rouwendal, General Manager van het Mövenpick Hotel Amsterdam City Centre, verklaarde: "Bij een dergelijk belangrijk streven om duurzaam te ondernemen, het milieu zoveel mogelijk te ontzien en op sociaal vlak ook lokaal mee te doen, is het essentieel om op managementniveau alle neuzen dezelfde richting in te hebben. Dat is nu het geval binnen onze keten en dit streven is bovendien volledig in lijn met onze kernwaarden."

Een ander belangrijk speerpunt voor Mövenpick Hotels & Resorts voor de komende jaren is een uitbreiding naar Azië. De hotelketen heeft recentelijk een contract getekend voor een hotel in Bangkok, Thailand, maar heeft reeds meer locaties op het oog.

De internationale hotelketen zal zich bovendien voortdurend blijven richten op een optimalisering van de prijs-kwaliteit verhouding, bijvoorbeeld door het initiëren van online beoordelingen op de eigen website.

Mövenpick Hotels & Resorts is een hotelbeheeronderneming in de premiumklasse. De keten heeft meer dan 12.000 medewerkers in dienst en is met 90 bestaande hotels en hotels in aanbouw vertegenwoordigd in 26 landen. De onderneming concentreert zich op haar kernmarkten in Europa, het Midden-Oosten, Afrika en Azië. De van oorsprong Zwitserse internationale hotelgroep maakt gestage vorderingen met haar uitbreidingsplannen en wil in 2010 haar portfolio uitgebreid hebben tot 100 hotels. Mövenpick Hotels & Resorts is in het vier- en vijfsterrensegment sterk vertegenwoordigd met twee accommodatietypes: zaken- en vergaderhotels, en vakantieresorts. De hotelgroep staat synoniem voor compromisloze kwaliteit van producten en diensten is eigendom van Mövenpick Holding (66,7 %) en Kingdom Group (33,3 %).