Gemeente Haaksbergen


Nieuwe mogelijkheden digitaal loket
24-02-2010 Nieuwe mogelijkheden digitaal loket Het digitale loket is vernieuwd. De gemeente Haaksbergen heeft een nieuwe digitale voorziening opgeleverd, waarbij het mogelijk is om een zevental producten digitaal aan te vragen binnen een persoonlijke webomgeving. Voor een tweetal producten is het nu ook mogelijk om direct af te rekenen via iDEAL.

De nieuwe voorziening is uitgevoerd als een zogeheten `Mijn Haaksbergen'-omgeving. Door in te loggen met DigiD (die bijvoorbeeld ook gebruikt wordt voor de belastingaangifte) wordt een persoonlijke internetpagina geopend, waar de producten en diensten aangevraagd kunnen worden. Er is ook een mogelijkheid om een productaanvraag tussentijds af te breken en tijdelijk op te slaan. Ook de geschiedenis van aangevraagde producten is op deze pagina te zien.

Betalen via internet
Burgemeester Karel Loohuis juicht deze ontwikkeling van harte toe: "Voor steeds meer mensen is het heel vanzelfsprekend dat producten via internet afgerekend kunnen worden. Door dit nu ook mogelijk te maken voor het uittreksel van de gemeentelijke basisadministratie (GBA) en het uittreksel van de burgerlijke stand heeft de gemeente hiervoor een goede start gemaakt. Voor de aanvrager betekent dit dat hij geen aparte factuur meer thuisgestuurd krijgt."

Verder ontwikkelen
Binnen het nieuwe loket gaat de gemeente Haaksbergen verder met het ontwikkelen van nieuwe formulieren. De gemeente gaat dit aantal in de nabije toekomst uitbreiden.