Project Gemeente Westland

legt dienstverlening vast

Gemeente legt dienstverlening vast

Publicatiedatum: 24-02-2010

"Zeggen wat we doen en doen wat we zeggen"
De gemeente Westland heeft in servicenormen vastgelegd op welke dienstverlening inwoners kunnen rekenen. In deze servicenormen staat bijvoorbeeld beschreven hoe snel een rijbewijs of paspoort gereed is, of binnen hoeveel tijd er actie wordt ondernomen bij een melding op het Meldpunt Leefomgeving. Ook staat erin vermeld hoe snel een aanvraag voor een voorziening of subsidie wordt afgehandeld.

"Met deze normen weten inwoners van Westland waar ze aan toe zijn, en hebben ze een instrument in handen waarmee ze ons kunnen aanspreken. Ook voor ons als gemeente schept het duidelijkheid, want de normen zijn een hulpmiddel om onze dienstverlening te meten én te verbeteren", aldus wethouder Marga de Goeij. "Kortom, we zeggen wat we doen en doen wat we zeggen".

Dienstverlening steeds beter

Hier vindt u alle servicenormen van de gemeente Westland. Ze beschrijven algemene normen en afhandelingstermijnen voor aanvragen van identiteitsbewijzen, reisdocumenten, ondersteuning in het kader van WMO, vergunningen en subsidieaanvragen. De servicenormen passen in een breed pakket van initiatieven van de gemeente om de dienstverlening te verbeteren.