Ingezonden persbericht

Ben jij de Next Girl DJ?

AMSTERDAM - 25 februari 2010. Next Girl DJ, de Europese zoektocht naar de ultieme vrouwelijke DJ - gaat vandaag onder andere binnen Nederland en België van start. Audio grootheid JBL en Roxy, leider op het gebied van sport en lifestyle, zijn twee merken die staan voor muziek en vrouwelijkheid. Zij zijn het brein achter deze toonaangevende wedstrijd, waarbij de winnares kans maakt op roem en bekendheid binnen de Dance en Music scene.

De competitie zal plaatsvinden op het grootste online mix sharing platform www.letsmix.com.

De Next Girl DJ competitie zal voor één vrouw een life-changing moment betekenen waarbij ze de kans krijgt om het imago van de dance muziekwereld te veranderen. In de laatste DJ Top 100 was maar één vrouw vertegenwoordigd, dankzij JBL, Roxy en jijzelf staat dit op het punt te veranderen.

Deze competitie gaat niet om het afschepen van mannelijk talent, maar om het creëren van een kans voor vrouwen om hun talent te laten zien. Immers zouden er meer vrouwen moeten zijn, in deze door mannen gedomineerde sector.

Dus heb jij passie, ambitie en weet jij hoe muziek gemaakt hoort te worden? Wacht dan niet langer!

De wedstrijd begint vandaag en is voor elke vrouwelijke DJ ouder dan 18 jaar in Europa toegankelijk. Deelneemsters worden gevraagd om hun mix te uploaden op www.nextgirldj.com door de MP3 upload functie of Letsmix editor toepassing te gebruiken, zodat muziekliefhebbers erop kunnen stemmen. De mix moet ongeveer dertig minuten duren, maar de stijl van de muziek is volledig eigen keus.

De competitie zal twee maanden lang online plaatsvinden en er kan tot 16 april gestemd worden. Vijf vrouwen op elke locatie zullen geselecteerd worden om door te gaan naar de semi-finales in de vier muzikale hoofdsteden van Europa: Londen, Parijs, Brussel en Berlijn. Voor de grote finale zullen deze vier winnaressen weer een eigen mix, geheel in 'Beach-stijl', uploaden. Doormiddel van stemmen, door het publiek en door experts, zal de Next Girl DJ verkozen worden. De winnares zal haar mix draaien bij de Roxy Jam in Biarritz in juli 2010. Daarnaast ontvangt de winnares Pacemaker apparatuur, stijlvolle JBL en Roxy producten en komt ze in het radio programma van bekende DJ Anja Schneider in Berlijn.

Deelneemsters krijgen de unieke kans om te leren van de deskundige jury, bestaande uit de meest invloedrijke en inspirerende vrouwen van de branche waaronder Anja Schneider, Noura Labbani ( Beatport), Caroline Hayes (Spun Out) en Fanny (Kill the DJ).

Next Girl DJ jurylid Anja Schneider: " Ik was geschokt toen ik zag dat er zo weinig vrouwelijke DJ's in de jaarlijkse Top 100 DJ lijst van DJ Magazine stonden. Dit kan echt niet, want er zijn genoeg getalenteerde vrouwelijke DJ's. Ik denk dat sommige vrouwen toch te terughoudend zijn, terwijl we elkaar zo goed zouden kunnen steunen en er gewoon voor moeten gaan! Ik hoop dat deze wedstrijd een goede drijfveer zal zijn voor vrouwelijke DJ's om de wereld te laten zien wat we kunnen."

Regels

Je moet ouder dan 18 jaar zijn en in Europa wonen om mee te mogen doen aan de Next Girl DJ wedstrijd. Slechts één mix van 30 minuten per deelneemster mag worden gebruikt voor de wedstrijd. Alle soorten muziek zijn welkom! Zie de algemene voorwaarden van Next Girl DJ voor meer informatie.

Prijzen

Roxy, JBL en Letsmix.com zorgen voor mooie prijzen voor de getalenteerde winnares:

· Een one-off special DJ set tijdens 2010 Longboard World Championship

· Een eenjarig contract bij Roxy - waar je clips voor European BoardRiders TV en een 'Instore' mix van een uur mag produceren

· Een volledig profiel op Roxy.com

· Een gecustomized Next Girl DJ surfboard

· Pacemaker apparatuur

· JBL en Roxy producten

· Optreden in een bekend radio programma

· DJ spot op een festival met een ' Geheime' datum

Twitter: www.twitter.com/nextgirldj

Facebook: http://www.facebook.com/NextGirlDJ

Over JBL
JBL is een onderdeel van Harman International Industries, Incorporated (www.Harman.com). Harman International ontwerpt, produceert en verkoopt een breed scala van audio en infotainment producten voor de auto, consumenten en profesionele markt en is aanwezig in Amerika, Europa en Azië. De Harman International merken zijn onder andere: AKG®, DigiTech®, Harman Kardon®, Infinity®, JBL®, Mark Levinson® and Soundcraft®.

Over Roxy

Roxy is onderdeel van Quiksilver, Incorporated (NYSE:ZQK), een wereldwijd outdoor sport en lifestyle bedrijf dat een gevarieerde mix van merkkleding, wintersport apparatuur, schoeisel, accesoires en gerelateerde producten ontwerpt, produceert en distribueert. De kleding en schoenen van het bedrijf staan voor een casual levensstijl van jongdenkende mensen die ook van de surfachtergrond en cultuur van het bedrijf houden.
www.roxyeurope.com

Over Letsmix.com

Letsmix.com is een toonaangevend online platform voor het onderling uitwisselen van muziek door middel van mixen. Op www.letsmix.com kunt u naast luisteren ook eigen muziekmixen uploaden, delen en promoten. De mixgemeenschap bestaat uit meer dan honderdduizend deelnemers en zorgt voor meer mixen elke dag dan waar dan ook online.