Kamer van Koophandel scoort hoog in imago-onderzoek

03/03/2010 14:50

Kamer van Koophandel Nederland

De Kamer van Koophandel is tweede geworden in de Corporate Image Barometer (CIB). Dit onderzoek meet het imago van organisaties. Van alle respondenten heeft 71 procent een goede tot uitstekende indruk van de Kamer van Koophandel. De Rabobank (76 procent) staat op de eerste plaats en Microsoft (70 procent) is derde geworden. Frans Lavooij, voorzitter Kamer van Koophandel Nederland, is heel blij met dit mooie resultaat: "We zetten ons hard in voor de kwaliteit van onze Kamer van Koophandel en het is geweldig om te zien dat dat wordt gewaardeerd. We verkeren met deze uitkomst in goed gezelschap en daar zijn we hartstikke trots op".

Goede score op imago-aspecten

Vooral de kwaliteit van de producten en diensten en de marktgerichtheid van de Kamer van Koophandel scoren hoog. Men heeft hoge verwachtingen van de toekomst van de Kamer van Koophandel. Ook vindt men dat maatschappelijk verantwoord ondernemen goed bij de Kamer van Koophandel past. Opvallend is dat de Kamer van Koophandel op deze thema's beduidend hoger scoort dan andere publieke organisaties.

Belangrijkste business-to-business onderzoek

Het CIB wordt al jaren gezien als het belangrijkste business-to-business imago onderzoek. Dit onderzoek vraagt 600 ondernemers naar de bekendheid en het imago van meer dan 150 bedrijven. Het onderzoek is uitgevoerd door Intomart GfK in opdracht van Telegraaf Media Nederland, Reed Business Information en Elsevier. De uitkomsten sluiten aan bij eigen reputatieonderzoeken. Daaruit blijkt dat de Kamer van Koophandel wordt gezien als een betrouwbare en klantvriendelijke organisatie.

Succesvol en vernieuwend ondernemerschap

De Kamer van Koophandel stimuleert en ondersteunt succesvol en vernieuwend ondernemerschap en bevordert een gunstig ondernemersklimaat. Ondernemers moeten altijd verder kunnen komen met ondernemen. De Kamer van Koophandel is onafhankelijk en heeft geen winstoogmerk. De Kamer van Koophandel heeft ruime ervaring en een schat aan kennis over ondernemen en ondernemerschap. De Kamer van Koophandel denkt mee en staat letterlijk en figuurlijk dicht bij de ondernemer.





http://WWW.KVK.NL


Noot voor de redactie:


Noot voor de redactie,