Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Rotterdam, woensdag 3 maart 2010

Start titelcampagne nrc next

Vandaag gaat de nieuwe campagne van nrc next van start. Deze specifieke titelcampagne vormt de tweede fase in de consistente en complementaire merkenstrategie, die NRC Media heeft gekozen. In die strategie behouden titels als NRC Handelsblad, nrc next en nrc.nl hun bekende, onderscheidende karakter en maken tegelijk deel uit van het overkoepelende merk NRC.

In de huidige campagne - "Ik denk NRC"- worden vooral de kernwaarden van het merk NRC benadrukt. Nu komen de titels NRC Handelsblad, nrc.nl en nrc next afzonderlijk en prominent aan bod, in specifieke campagnes. Die gaan niet alleen over de verbindende factor maar juist ook over de onderdelen waar de titels elkaar aanvullen.

Jessica Wit (Uitgever nrc next): "De NRC campagne laat goed zien tot welke familie nrc next behoort. De nieuwe uitingen gaan verder en leggen ook het karakter van de titel bloot."

De basis voor de campagne wordt gevormd door de kernwaarden van nrc next: jong, optimistisch, toekomstgericht en pionierend. Teksten als "dromers creëren de toekomst" en "pioniers hebben een eigen visie" worden gecombineerd met herkenbare beelden. Op die manier wordt duidelijk gemaakt wat het karakter van nrc next is.

Op woensdag 3 maart wordt afgetrapt op de radio, via outdoor, in print en online. In een vergelijkbare stijl zijn later in het jaar titelcampagnes van o.a. NRC Handelsblad en nrc.nl te verwachten.

Noot voor de redactie (