Ingezonden persbericht


PERSBERICHT
i3 introduceert het Business Intelligence Service Center ŽBI as a ServiceŽ sluit aan bij de sourcing-strategie die bedrijven zoeken

Zeist, 3 maart 2010 ­ i3 introduceert het Business Intelligence Service Center voor het beheer van business intelligence- en data warehouse-omgevingen. Het i3 Business Intelligence Service Center biedt voor het groeiend aantal bedrijven dat maximaal rendement op de investeringen van hun BI- oplossingen zoekt, tegen beheersbare kosten, de mogelijkheid om hun business intelligence- en data warehouse-beheer uit te besteden. Het nieuwe aanbod van i3 past bij de eigentijdse sourcing- strategieën van bedrijven en zorgt dat de business intelligence goed op de business aansluit. Daarnaast bespaart het i3 Business Intelligence Service Center op de beheerkosten en kunnen bedrijven flexibel over hoogwaardige BI-kennis en -ervaring van de i3-experts beschikken.

Uit onderzoek door Heliview Research1 blijkt dat een groeiend aantal bedrijven het beheer van hun business intelligence- en data warehouse-omgeving uitbesteedt. Dankzij de diverse varianten van het beheerservice-aanbod van i3 kan dat van BI Co-sourcing tot aan de hosting toe. BI as a Service biedt de mogelijkheid om naast het beheer ook de volledige hard- en software-omgeving bij i3 onder te brengen. BI on Demand daarentegen biedt de mogelijkheid om het data warehouse, de BI-omgeving of beide door i3 te laten beheren. Het i3 Business Intelligence Service Center biedt ook de mogelijkheid tot co-sourcing.

Trend
De kosten voor de beheerfase van de BI-omgeving bedragen ongeveer de helft van alle investeringen. Om effectief te kunnen zijn, moet daarbij de werkelijke informatievraag van de business centraal staan. En de BI-omgeving moet zich snel en flexibel met het bedrijf mee kunnen ontwikkelen. Om dit te bereiken, kiest nu al 34 procent van de Nederlandse ondernemingen voor het uitbesteden van het beheer van hun BI-oplossing en nog eens 18 procent overweegt dit. Het Business Intelligence Service Center van i3 sluit nauw aan bij deze marktontwikkeling.

Simon van Ulden, directeur i3: "Een goede BI-oplossing vereist goed onderhoud om aansluiting met het bedrijf te houden en toekomstbestendig te zijn. Voor veel bedrijven sluit de BI niet goed aan bij de business, of is het onderhoud een te grote belasting, of zelfs niet haalbaar. In ons Business Intelligence


1 In opdracht van i3 en Automatisering Gids dat eind 2009 is uitgevoerd onder 253 ICT-verantwoordelijken bij bedrijven in de financiële dienstverlening, gezondheidszorg, handel, industrie, onderwijs, transport en zakelijke dienstverlening die gebruik maken van BI.
Zeist, 3 maart 2010





Service Center biedt i3 de kennis en ervaring aan die ervoor zorgt dat de BI-omgeving niet alleen state- of-the-art is, maar dat ook blijft."

Vertrouwd
"BI-oplossingen worden het meest gebruikt door financiële afdelingen waar met bedrijfskritische gegevens worden gewerkt. Bij het uitbesteden van de BI-omgeving is de vertrouwde relatie met i3 als leverancier dan ook van groot belang. Door onze werkwijze, kennis en processen volgens gangbare standaarden en methodieken, op een goed gedocumenteerde, overdraagbare manier te borgen, weten onze klanten dat hun waardevolle data bij i3 in goeden handen zijn." Steeds meer klanten kiezen voor de dienstverlening van het Business Intelligence Service Center van i3.

Over i3, Intelligence in Information
i3, Specialist in business intelligence en data warehousing, werkt vanuit Zeist met 45 medewerkers aan business intelligence-oplossingen voor klanten die beter willen presteren. i3 is gestart in 2001 en inmiddels uitgegroeid tot een toonaangevende onderneming met één specialisme: Business Intelligence. i3 werkt zeer nauw samen met gerenommeerde BI-softwareleveranciers maar opereert en adviseert volledig softwareonafhankelijk. i3 spreekt de taal van haar klanten omdat zij werkt met branchespecialisaties. Meer informatie biedt www.i3.nl.

De whitepaper van het onderzoek is verkrijgbaar bij i3.



Ingezonden persbericht