Ingezonden persbericht


PRESS RELEASE

Laren / Madrid, 3 maart 2010

JOINT VENTURE VOOR TALPA
EN SPAANSE BOOMERANG TV

De Spaanse Boomerang TV Group en Talpa Media gaan een joint venture aan waarbij elk van de bedrijven voor de helft eigenaar wordt. De nieuwe onderneming krijgt het exclusieve recht op de exploitatie van alle Talpa-formats in bekende genres als reality, spelshow en drama voor de Spaanse markt.

De Boomerang TV Group is een van de grootste onafhankelijke producenten van Spanje. Behalve in televisieproductie is de onderneming groot in speelfilms en evenementen-organisatie. Sinds de oprichting in 1998 zijn er 11.000 uren televisie geproduceerd, verdeeld over meer dan 120 verschillende formats waaronder veel groot amusement, gameshows, praatprogramma's en dramaseries.

John de Mol is blij met de overeenkomst. Hij zegt: "Spanje is een zeer interessante markt voor televisie en Boomerang is een van de meest creatieve producenten van het land. Dit bedrijf is perfect geschikt voor de soort programma's die Talpa ontwikkelt en zal onze formats heel goed produceren. Nadat we afgelopen december met Shine een samenwerkingsverband aangingen in Frankrijk en vorige maand met Warner Horizon in de VS, is dit de derde belangrijke joint venture voor Talpa in korte tijd. Als je kijkt naar onze groeistrategie gaan we hard vooruit en liggen we prima op schema."

José Abril, Boomerang's algemeen directeur, tevens eigenaar van het bedrijf, voegt hier aan toe: "Wij zijn enthousiast over deze overeenkomst, omdat we hierdoor de partner worden van een van de meest creatieve onafhankelijke productie- en distributiebedrijven van de wereld. Wij nemen een grote stap voorwaarts in het verwezenlijken van onze strategie om van Boomerang TV een bedrijf te maken waar je niet omheen kunt in de Spaanse TV-markt."

Begin 2010 zijn enkele aansprekende titels uit de Talpa-formatcatalogus: 'The Golden Cage' ('De Gouden Kooi'), 'Dating in the Dark' ('Daten in het Donker'), 'Viper's Nest' ('Gooische Vrouwen'), 'Pretty Smart' ('Lekker Slim'), 'Guesstimation' ('Wat Schat Je?), 'I Love My Country' ('Ik Hou van Holland'). 'Divided' ('De Gemene Deler') en 'Know Your Nation' ('Wat Vindt Nederland?'). Voor beschrijvingen zie: http://www.talpa.tv/formats/all.