Blauw Research
---
Rijn Vogelaar nieuwe CEO Blauw Research
Rotterdam , 4 maart 2010
Blauw Research heeft Rijn Vogelaar benoemd tot CEO, wat bij Blauw
wordt vertaald in Corporate Enthusiasm Officer. Vogelaar is sinds 1
januari 2008 algemeen directeur van de Nederlandse vestiging van het
marktonderzoekbureau. Met de benoeming to CEO krijgt Vogelaar ook de
verantwoordelijkheid over de vestigingen in Londen en Neurenberg.
Wout van der Wijk, medeoprichter van Blauw Research, was formeel nog
de CEO van het marktonderzoekbureau dat hij in 1993 samen met Kees de
Jong begon. Sinds 2006 had hij al meer een rol op de achtergrond. Van
der Wijk: Met de benoeming van Rijn Vogelaar krijgt Blauw Research
weer één gezicht naar buiten. Wij blijven als aandeelhouders
natuurlijk nauw betrokken maar kunnen ons nog meer gaan richten op
onze andere bedrijven en functies.
In 2009 heeft Vogelaar het boek De Superpromoter geschreven. Met het
superpromoter concept werd Blauw in 2009 Bureau van het Jaar. Het boek
is in Nederland zeer goed ontvangen en verschijnt binnenkort ook op de
Engelse en Duitse markt. De superpromoter is de personificatie van de
kracht van enthousiasme. Superpromoters steken anderen aan met hun
enthousiasme en zorgen op die manier voor aanwas van nieuwe klanten en
omzetgroei, maar ook voor gemotiveerd personeel. Door de nadruk op
enthousiasme te leggen probeert Blauw de onderzoeksindustrie te leiden
van een Rode vlaggen business met een focus op wat er mis gaat naar
een Blauwe vlaggen business met de nadruk op kansen en de kracht van
organisaties. De functienaam Corporate Enthusiasm Officer is daarom
een bewuste keuze. Met het uitbrengen van het boek in Engeland en
Duitsland gaat Vogelaar het Superpromotergedachtegoed ook
internationaal uitgedragen. Vogelaar werd vorige maand ook verkozen
tot voorzitter van de Research Keurmerk Groep.