FloraHolland
Zomerbloemencampagne officieel van start
FLORAHOLLAND (4 maart 2010) - Op 3 maart heeft Marco van Zijverden,
CEO van de Dutch Flower Group het eerste inspiratieboek PurE summer
flowers in ontvangst genomen tijdens de FloraHolland Trade Fair.
Hiermee is de promotiecampagne voor de zomerbloemen officieel van
start gegaan. Het gaat om een gezamenlijk initiatief van Nederlandse
kwekers, veredelaars/vermeerderaars, FloraHolland en Bloemenbureau
Holland.
Ruim 200 aanwezige kwekers, handelaren en andere betrokkenen waren
aanwezig bij het officiële startmoment van de promotiecampagne
zomerbloemen. De campagne richt zich op bloemisten in Nederland,
Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. De promotie richt
zich vooral op de breedte en beschikbaarheid van het
zomerbloemenassortiment.
Het inspiratieboek PurE summer flowers is als verkoopinstrument
ontwikkeld voor exporteurs en groothandelaren om meer zomerbloemen te
verkopen. Het boek bevat een honderdtal prachtige foto's op kleur
gerangschikt en biedt volop inspiratie voor bloemist De website is
eveneens geïntroduceerd: www.puresummerflowers.com. Op deze site is
informatie te vinden over de breedte van het assortiment en de
beschikbaarheid van de producten.
Deze promotieactiviteit is onderdeel van een driejarige campagne ter
bevordering van de bekendheid van zomerbloemen. Het promotieproject
wordt gedragen door ruim 250 zomerbloemenkwekers, 13
veredelaars/vermeerderaars, FloraHolland en Bloemenbureau Holland.