FloraHolland


Zomerbloemencampagne officieel van start

FLORAHOLLAND (4 maart 2010) - Op 3 maart heeft Marco van Zijverden, CEO van de Dutch Flower Group het eerste inspiratieboek PurE summer flowers in ontvangst genomen tijdens de FloraHolland Trade Fair. Hiermee is de promotiecampagne voor de zomerbloemen officieel van start gegaan. Het gaat om een gezamenlijk initiatief van Nederlandse kwekers, veredelaars/vermeerderaars, FloraHolland en Bloemenbureau Holland.

Ruim 200 aanwezige kwekers, handelaren en andere betrokkenen waren aanwezig bij het officiële startmoment van de promotiecampagne zomerbloemen. De campagne richt zich op bloemisten in Nederland, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. De promotie richt zich vooral op de breedte en beschikbaarheid van het zomerbloemenassortiment.

Het inspiratieboek PurE summer flowers is als verkoopinstrument ontwikkeld voor exporteurs en groothandelaren om meer zomerbloemen te verkopen. Het boek bevat een honderdtal prachtige foto's op kleur gerangschikt en biedt volop inspiratie voor bloemist De website is eveneens geïntroduceerd: www.puresummerflowers.com. Op deze site is informatie te vinden over de breedte van het assortiment en de beschikbaarheid van de producten.

Deze promotieactiviteit is onderdeel van een driejarige campagne ter bevordering van de bekendheid van zomerbloemen. Het promotieproject wordt gedragen door ruim 250 zomerbloemenkwekers, 13 veredelaars/vermeerderaars, FloraHolland en Bloemenbureau Holland.