Ingezonden persbericht


PERSBERICHT
Apeldoorn, 4 maart 2010

Van der Valk toonaangevend met bestelsite door leveranciersmodule

softwaresysteem Freshweb.nl aan de basis van automatisering Van der Valk Voorschoten

Het unieke bestelsysteem van Freshweb.nl ligt aan de basis van de nieuwe bestelsite van Van der Valk en is gestoeld op gebruikersgemak en bestelgemak. De gebruikersvriendelijke webshop van Freshweb.nl oogt niet alleen helder, maar is ook zeer informatief en overzichtelijk. Datzelfde geldt eigenlijk ook voor de achterkant van het systeem, waardoor iedere gebruiker in 10 stappen het hele proces kan doorlopen: van bestelling tot het inlezen van de orders en de facturatie.

"Er is intensieve ontwikkeling aan voorafgegaan, maar we kunnen inmiddels zeggen dat we een bewezen succesvol systeem in gebruik hebben", aldus Jasper van Roon, directeur Freshweb.nl. Een systeem dat breder te gebruiken is dan alleen door de Freshweb.nl-vestigingen: Van der Valk Voorschoten werkt inmiddels met dit unieke softwaresysteem, waarbij Van Roon één en ander aangepast heeft aan hun wensen.

"Al jaren zijn wij als Van der Valk op zoek naar een eenvoudig en gebruikersvriendelijk bestelsysteem waar al onze vestigingen gebruik van kunnen maken. Freshweb.nl, al lange tijd de vaste leverancier van onze versproducten, beschikt over een dergelijk systeem en was bereid hun systeem aan te passen aan onze wensen. Dat volledige traject, van inventarisatie tot testfase en implementatie, ging zeer snel: binnen zes maanden had Freshweb.nl alles gerealiseerd!", aldus Marcus van der Valk, directeur/eigenaar Van der Valk Voorschoten en binnen Van der Valk onder andere verantwoordelijk voor de implementatie van dit systeem.

"Door met dit bestelsysteem te werken, kan iedere Van der Valk-restaurateur eenvoudig bestellijsten aanmaken en beheren. Maar dat is niet alles: hij heeft ook een duidelijk overzicht van de aanbiedingen en actuele marktinformatie en beschikt daarnaast over een servicepagina voor het beheren van de eigen gegevens", aldus Van Roon.

"Maar het systeem gaat nóg een stapje verder", merkt Van der Valk op. "Doordat het realtime gekoppeld is aan Exact, kunnen onze leveranciers zelf hun gegevens beheren. Zo kunnen zij de eigen huisstijl toevoegen aan onze bestelomgeving, de artikelomschrijving, ingrediënten en extra toevoegingen beheren en foto's toevoegen. Ook het toevoegen van recepten en informatie over allergenen en grondstoffen behoort in de toekomst tot de mogelijkheden!". Een dure techniek die mede dankzij Freshweb.nl en de leveranciers gerealiseerd kon worden. Doordat ook afnamestatistieken bekeken kunnen worden, heeft de leverancier inzichtelijk waar zijn producten heen gaan en hoelang het wordt gebruikt. Actuele informatie is zo eenvoudig te verkrijgen en kan gekoppeld worden aan het eigen systeem. Een unieke methode die voor beide partijen alleen maar voordelen biedt!

Inmiddels werken een 60-tal leveranciers van Van der Valk met dit systeem, waaronder Coca Cola en Unilever. "Niet de minsten", aldus een enthousiaste Van Roon die met deze vorm van hosting een nieuwe tak van Freshweb.nl heeft opgezet. Lees meer hierover op www.freshwebsoftware.nl of kijk eens op www.valkweb.nl.

einde persbericht

Dit persbericht is ingestuurd door Tanja Offerein / TOtaal & tekst