Xebia verbetert beschikbaarheid applicaties Human Inference


HILVERSUM, 20100304 -- Xebia, specialist op het gebied van Agile Java software development, enterprise architectuur, auditing, middleware en integratietechnologie ondersteunt Human Inference bij het verder vernieuwen en verbeteren van haar applicatiesuite. Human Inference, de Europese marktleider voor datakwaliteitsoplossingen, had de wens om nieuwe technologische mogelijkheden sneller aan te kunnen wenden om haar klanten een nog vollediger aanbod van datakwaliteitsoplossingen te kunnen bieden. Met de nieuwe applicatiesuite, door Xebia ontwikkeld in Java, kan Human Inference haar klanten nog sneller van nieuwe functionaliteit voorzien.

Nadat Human Inference haar wensen kenbaar had gemaakt, werd een aantal partijen gevraagd om binnen een week uit te werken hoe zij dit traject zouden aanpakken. In plaats van een mogelijke aanpak op papier uit te werken, koos Xebia ervoor om reeds werkende software te presenteren. Op basis hiervan werd besloten om Xebia een `proof of concept' te laten uitwerken.

Wat Xebia onderscheidt van andere aanbieders is de snelheid waarmee zij software ontwikkelt. Dit wordt onder andere gerealiseerd doordat Xebia werkt met een `Agile Distributed Development Method'. Het toepassen van Agile zorgt voor korte ontwikkelcycli met een hoge productiviteit. Daarnaast zorgt dit voor een waarborging van de kwaliteit van de ontwikkelde software doordat na elke cyclus een stukje werkende software wordt opgeleverd. Verder kunnen er met deze methode IT professionals worden ingezet die op verschillende locaties werken maar wel als één team functioneren waardoor er efficiënter en kosteneffectief gewerkt kan worden.

Vincent van Hunnik, Marketing Director van Human Inference, zegt hierover: "Wij waren onder de indruk van de snelheid waarmee Xebia haar aanpak als werkende software kon presenteren. Snelheid is op het gebied van datakwaliteit ook cruciaal. De volatiliteit van contactgegevens wordt steeds hoger. Met deze nieuwe suite helpen wij onze klanten hun gegevens up-to-date te houden, waardoor zij uiteindelijk meer rendement halen uit hun sales- en marketingactiviteiten tegen lagere kosten. Daarnaast zijn wij gecharmeerd van de waarden die Xebia hanteert, waarbij mensen, het delen van informatie en kwaliteit altijd voorop staan. Op basis van de combinatie van die aspecten, snelheid en waarden, hebben wij gekozen voor Xebia."

---------------------------------

Over Xebia
Xebia is marktleider op het gebied van Agile en Java ontwikkeling en Architectuur. Xebia helpt haar klanten met het invoeren van de Agile methode door middel van change management, coaching en trainingen. De internationale organisatie biedt consultancy en voert complete projecten uit, vanuit vestigingen in Nederland, Frankrijk en India. Xebia ontwikkelt software op basis van Java technologie en de Agile methode, en gebruikt daarbij gedistribueerde ontwikkelteams. Van deze teams is de helft van de ontwikkelaars in Nederland en de andere helft in India gesitueerd. Zo combineert het bedrijf de voordelen van offshore met het succes van Agile. Xebia stelt met de klant doelen vast en levert stap voor stap werkende software op met de hoogste business value. De voortgang van projecten wordt continu gemeten aan de hand van werkende producten of prototypes. Deze samenwerking blijkt goedkoper en het resultaat voldoet altijd aan de gestelde eisen.

Xebia heeft ruim honderdtachtig zeer ervaren consultants in dienst, waarmee het bedrijf haar klanten kan ondersteunen bij de uitdagingen die grootschalige enterprise projecten met zich mee brengen, van architectuur en ontwikkeling tot beheer. Het bedrijf behoort volgens Skillcity tot de top 20 snelle groeiers in 2009. Daarnaast is Xebia in 2009 opgenomen in de Deloitte Fast50 en winnaar van de High Growth Award voor de regio Midden-Nederland. Voor meer informatie: www.xebia.com.

Over Human Inference
Human Inference is marktleider op het gebied van oplossingen die de kwaliteit van gegevens verbeteren en vervuiling voorkomen. De software is gebaseerd op natuurlijke taalverwerking die gebruikmaakt van landspecifieke kennis. Daarnaast kunnen gegevens vanuit verschillende databronnen geïntegreerd worden. De oplossingen zijn toegesneden op grote databases en bedrijfskritische systemen waarbij goede gegevenskwaliteit essentieel is.

Meer dan 250 bedrijven zetten de Human Inference oplossingen in voor het bereiken van customer intimacy, operational excellence en compliance. Gegevens van hoogwaardige kwaliteit zijn immers een harde voorwaarde voor het bereiken en behouden van een eenduidig klantbeeld, voldoen aan regelgeving, opsporing van fraude en efficiënte zoekprocessen in call centers.

Naast het hoofdkantoor in Arnhem heeft Human Inference vestigingen in Engeland, Duitsland, België, Spanje en Zweden en vertegenwoordigingen in Frankrijk, Italië, Zwitserland, Oostenrijk en Maleisië. Human Inference software is in gebruik bij, onder andere AEGON, Allianz, ANWB, Achmea, Informa, Ministerie van Justitie, Essent, ING Group, KPMG, KPN, SenterNovem, De Telegraaf, MesseMünchen en Wehkamp. Voor meer informatie: www.humaninference.com.

Voor aanvullende informatie kunt u contact opnemen met:
Voice-pr
Carola Rijnbeek
035-5435494
xebia@voice-pr.nl

Xebia
Lianne Verhoeven
035-538 1921
lverhoeven@xebia.com





Ingezonden persbericht